כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
ניצול של האזרחות הכפולה

על רקע הפטור מויזה לישראלים: החשש האמריקני

החשש האמריקני  כי רוסים בעלי אזרחות כפולה מנצלים את האזרחות הישראלית לעקוף את הסנקציות על רוסיה ולסייע לצבא הרוסי. בממשל מעוניינים לראות פיקוח ומעקב אחרי אותן תוכניות שבמסגרתם מקבלים אזרחות 

על רקע הפטור מויזה לישראלים: החשש האמריקני
דרכון ומטבע רוסי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

גורמים אמריקנים אומרים לעמיתיהם הישראלים: לא אוהבים את העובדה שבעלי אזרחות רוסית/מדינות ברית המועצות לשעבר מנסים לעקוף את הסנקציות על רוסיה באמצעות הדרכון הישראלי. הדרכון הישראלי מאפשר להם לנוע ולפעול בחופשיות, מה שהאזרחות הרוסית, שנמצאת תחת מגבלות, אינה מאפשרת, כך מדווח עמיחי שטיין ב'כאן חדשות'.

כזכור בסוף השבוע משרד האוצר האמריקני פרסם סנקציות על אזרחים וחברות שמסייעות לצבא הרוסי - לא מעט מהם: בעלי אזרחות ישראלית כפולה, וחלק מהחברות אפילו ממוקמות בישראל.

משרד האוצר האמריקני מודאג מזה זמן רב מהסיכון הכרוך בתוכניות של אזרחות נוספת הניתנת לאזרחים שמשקיעים בכלכלת מדינות, מכיוון שתוכניות אלה מאפשרות לשחקנים בעלי כוונות עוינות להשיל את האזרחות המוכרת והראשית שלהם ולקבל חופש תנועה באמצעות האזרחות המשנית.

בממשל האמריקני אומרים ל'כאן חדשות' כי בממשל מעוניינים לראות פיקוח ומעקב אחרי אותן תוכניות שבמסגרתם מקבלים אזרחות תמורת תוכניות השקעה במטרה להפחית את הסיכון שאותם אזרחים יסייעו במימון לא חוקי.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב ישראלים אזרחות ישראלית אזרחות כפולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד