כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
דרמה על המסלול

חלקם נמלטו מפוטין: מטוס עם מאות נוסעים עלה בלהבות

מטוס ועליו 309 נוסעים, כולל גברים שנמלטו מצו הגיוס של ​​פוטין עלה בלהבות. המנוע והצמיגים של המטוס התפוצצו כשהוא נסע במהירות של 180 קמ"ש בדרך להמראה. אחת הסיבות החשודות לפיצוץ היא שחברות תעופה רוסיות מזלזלות בבטיחות ומשתמשות במטוסים מבלי לתחזק אותם כראוי

חלקם נמלטו מפוטין: מטוס עם מאות נוסעים עלה בלהבות
רגע הפיצוץ צילום: צילום מסך

מטוס תיירים רוסי עלה באש כאשר המנוע עלה בלהבות וצמיגים התפוצצו במהלך ההמראה, מה שאילץ את הטייס להפסיק בפתאומיות את ההמראה המתוכננת.

תיעוד דרמטי הראה את צמיגי הבואינג 767 מתפוצצים ומנועו בוער בזמן שהם היו על המסלול בפוקט - תאילנד, אתמול (ראשון) ואילצו 309 נוסעים ו-12 אנשי צוות להתפנות במהירות מהמטוס.

המטוס בן 26 שנה, שהופעל על ידי חברת הצ'רטר 'אזור אייר', היה בדרך למוסקבה כשהחל לעלות באש, אך עד מוסקבה המטוס היה צריך לעצור בכמה תחנות נוספות.

דובר החברה מסר כי כל הנוסעים קיבלו חדרים ואוכל בזמן שהמתינו לטיסה החלופית שלהם. החברה הטיסה את הנוסעים שהיו אמורים להגיע למוסקבה בטיסה חלופית, חלק מהנוסעים על הסיפון כללו משפחות של גברים שהסתתרו מצו הגיוס של פוטין.

ה'דיילי סטאר' דיווח, כי חלקן השאירו את האבות בתאילנד על רקע חשש לסבב גיוס חדש. גברים אחרים חזרו לרוסיה לאחר שנגמר להם הכסף בתאילנד, למרות החשש שיאלצו להתגייס.

אחת הסיבות החשודות לפיצוץ היא שחברות תעופה רוסיות מזלזלות בבטיחות ומשתמשות במטוסים מבלי לתחזק אותם כראוי לאחר שהסנקציות שהוטלו על המדינה בעקבות פלישת רוסיה לאוקראינה הותירו את תעשיית התעופה במחסור של חלקים.

בכיר במרחב האווירי הרוסי רצה להרגיע את הטייסים שלמרות הסנקציות שהוטלו על התעשייה האווירית במדינה, חברות התעופה עדיין בטוחות כמו קודם. "אני בטוח שזה לא הפך מסוכן יותר לטוס ואין לזה שום קשר לנוכחות או היעדר חלקי חילוף מקוריים", אמר ראש הסוכנות הפדרלית הרוסית לתחבורה אווירית, אלכסנדר נרדקו.

הוא גם דרש מאנשים להפסיק לתאר את הדרך שבה מתקנים מטוסים ברוסיה על ידי שימוש בחלקי חילוף ממטוסים אחרים כ"קניבליזציה".

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה תאילנד גלגלי מטוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד