כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סופו של כל בלון

צוללני חיל הים משחזרים פסולת של הבלון הסיני לצורך חקירה

צוללני חיל הים מבצעים כעת את המשימה של שחזור שרידי בלון הריגול הסיני שהופל מעל האוקיינוס ​​האטלנטי. הסנאט אמור לקבל תדרוך על סין בשבוע הבא. גורם צבאי תיאר את המבצע כ"קל למדי", אך לא סיפק לוח זמנים מתי הוא יושלם

צוללני חיל הים משחזרים פסולת של הבלון הסיני לצורך חקירה
רגע היירוט צילום: צילום מסך

צוללני חיל הים האמריקני משחזרים את פסולת הבלון הסיני שהופל מול חופי האוקיינוס ​​האטלנטי לצורך חקירה. התקשורת האמריקנית מדווחת, כי הסנאט אמור לקבל תדרוך על סין בשבוע הבא.

הבלון הופל על ידי מטוס קרב F22 מעל מירטל ביץ' עיר חוף בקרוליינה הדרומית מול חופי האוקיינוס האטלנטי, ונחת בתוך אזור קטן יחסית, מה שאמור להפוך את החיפוש אחר השרידים לקל יחסית, כך אמרו גורמים אמריקאים.

שוטרים במחוז הורי, שם הופל הבלון בסמוך, הזהירו את התושבים כי "צבא ארה"ב יגיעו לאסוף פסולת, עם זאת, רסיסים עשויים להגיע לקו החוף". ספינות חילוץ נמצאות במקום כדי לאסוף את הפסולת, שמתפרסת על פני 7 מיילים באוקיינוס.

הפנטגון רוצה לשחזר כל חלק מהבלון שהוא יכול, תוך שימוש במומחיותם של צוללני הצי כדי לחפש במים הקרים, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'. "ישנן מספר ספינות של חיל הים ומשמר החופים האמריקני שמוודאים שיש אבטחה ביטחונית סביב האזור בו הגיע הבלון לכדור הארץ", כך נמסר בהצהרה של משרד ההגנה.

גורם צבאי תיאר את המבצע כ"קל למדי", אך לא סיפק לוח זמנים מתי הוא יושלם. 

 

בלון תצפית משרד ההגנה ארה''ב סין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד