א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
סקר חדש

האמריקאים לא רוצים קרב חוזר בין ביידן לטראמפ ב-2024

58% מהמצביעים הדמוקרטים מעדיפים מישהו אחר מלבד הנשיא ביידן כמעומד שלהם בעוד שנתיים, ו-49% מהרפובליקנים אומרים את אותו הדבר לגבי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ. חמישים ושמונה אחוזים מסתייגים מהאופן שבו ביידן מטפל בכלכלה  

האמריקאים לא רוצים קרב חוזר בין ביידן לטראמפ ב-2024
ג'ו ביידן/ דונלד טראמפ צילום: מתי שטרן/מרים אלסטר, פלאש 90

מסקר חדש בארה"ב בקרב דמוקרטים ועצמאיים בעלי נטייה דמוקרטית עולה, כי 58% מהמצביעים מעדיפים מישהו אחר מלבד הנשיא ביידן כמועמד שלהם לתפקיד הנשיא בעוד שנתיים, ו-49% מהרפובליקנים והעצמאיים בעלי הנטייה הרפובליקנית אומרים את אותו הדבר לגבי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, כך לפי סקר חדש שפורסם ביום ראשון.

44% מהרפובליקנים תומכים בטראמפ כמועמד שלהם, רק 31% מהדמוקרטים תומכים בריצה של ביידן מחדש. הסקר גם מצא ש-62% מהאמריקאים יהיו "לא מרוצים" או "כועסים" אם ביידן ינצח, ו-56% ירגישו אותו הדבר אם טראמפ ינצח. טראמפ הודיע ​​בנובמבר שהוא מתמודד על הנשיאות בפעם השלישית, אך עומד בפני קרב קשה בפריימריז של המפלגה הרפובליקנית.

ביידן אמר שהוא מתכוון להתמודד מחדש אך לא הכריז רשמית על קמפיין ב-2024. קצת יותר משליש מהאמריקאים (36%) אומרים שהם "מתלהבים" או "מרוצים אבל לא מתלהבים" אם ביידן ינצח, 43% אומרים את אותו הדבר על טראמפ. רק 7% "מתלהבים" בניצחון ביידן, לעומת 17% לטראמפ.

בקרב חוזר היפותטי ב-2024, לטראמפ יש יתרון של 48% עד 45% על ביידן, אם טראמפ ינצח, 83% מהרפובליקנים אומרים שהם יראו זאת בחיוב, בעוד ש-78% מהדמוקרטים אומרים את אותו הדבר לגבי ניצחון ביידן.

41% מהאמריקאים אומרים שמבחינה כלכלית הם "לא במצב טוב" מאז כניסתו של ביידן לתפקיד, 16% אמרו שמצבם "טוב יותר" ו-42% אמרו שהם "בערך אותו הדבר". חמישים ושמונה אחוזים מסתייגים מהאופן שבו ביידן מטפל בכלכלה.

כשנשאלו על שערוריית המסמכים המסווגים בה היו מעורבים ביידן וטראמפ, 45% מאמינים שהנשיא לשעבר "עשה משהו לא חוקי בכוונה", לעומת 17% שאומרים זאת על ביידן.

כמעט מחצית - 45% - אומרים כי ביידן "פעל בצורה לא נכונה אבל לא בכוונה" ו-16% אומרים שהוא לא עשה שום דבר רע. לגבי טראמפ, 29% אומרים שהוא "פעל בצורה לא נכונה אבל לא בכוונה" ו-20% סבורים שהוא לא עשה שום דבר רע.

 

 

 

 

בחירות בארה"ב ביידן טראמפ סקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד