כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המליצה להראות את הכלבה

מלניה טראמפ מילאה תפקיד מרכזי בחיסול מנהיג דאעש

הגברת הראשונה לשעבר ישבה ליד טראמפ בחדר המצב בזמן מבצע חיסול מנהיג דאעש אל-בגדדי ב-2019. היא שכנעה את הנשיא לספר את סיפורה של קונאן הכלבה הגיבורה ולהציגה בפני העולם. הקצינים הופתעו כשמלניה טראמפ הצטרפה אליהם כדי לצפות במבצע בזמן אמת

טראמפ והכלבה
טראמפ והכלבה צילום: צילום מסך

מלניה טראמפ מילאה תפקיד מרכזי במהלך המבצע באוקטובר 2019 לחיסול מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדאדי, הגברת הראשונה לשעבר הצטרפה לצפות בפעולה בחדר המצב של הבית הלבן והציעה לדונלד טראמפ להבליט את קונאן, הכלבה הצבאית הגיבורה, שלקח חלק בפעולה.

התפקיד המפתיע שמילאה הגברת הראשונה מתואר בספר הזיכרונות שיצא בקרוב של מי שהיה שר ההגנה של טראמפ, כריסטופר מילר. 'Soldier Secretary' 'מזכיר החייל', כך מדווח ה'דיילי מייל'.

באותה תקופה, אל-בגדאדי היה הטרוריסט המבוקש ביותר בעולם ומילר כיהן במועצה לביטחון לאומי. הוא היה היועץ הבכיר של טראמפ ללוחמה בטרור לפני שעבר להנהיג את הפנטגון. הוא כתב, כי הוא ופקידי צבא אחרים הופתעו כשמלניה טראמפ הצטרפה אליהם כדי לצפות במבצע בזמן אמת.

"הנוכחות שלה הייתה בלתי צפויה, בלשון המעטה", כותב מילר. הוא ציין שהנשיא טראמפ הציג אותה בפני קבוצת פקידי צבא ויועצים 'כאילו לא ידענו מי היא'. שר ההגנה דאז, מארק אספר, קם לתת לה את מקומו ליד הנשיא.

זה יוצא דופן שהגברת הראשונה נמצאת בחדר המצב של הבית הלבן, חדר שמאובטח בכבדות ומכיל את הסודות השמורים ביותר של האומה. החדר הוקם במקור בשנת 1961, זה המקום שבו מתכנסים מנהיגים לפגישות סודיות ביותר ויש לו את הטכנולוגיה להראות פעולות צבאיות מרחבי העולם בשידור חי על מסכי הטלוויזיה.

בדרך כלל, אדם חייב להיות בעל אישור ביטחוני מסווג כדי להיכנס לחדר. לא ברור אם למלניה טראמפ היה סיווג בטחוני. עם זאת, טראמפ, כנשיא, יכול לתת לה אישור להיות שם.

לאחר שהמבצע הצליח ואל-בגדאדי חוסל, שאל הנשיא דאז טראמפ כיצד עליו להכריז על כך. מלניה היא שהציעה לו להשמיע הצהרה פומבית באופן אישי, כותב מילר, "אתה צריך לדבר על הכלבה, כולם אוהבים כלבים".

טראמפ, בנאום שלו לאומה בו הכריז על מותו של אל-בגדאדי, השווה את מנהיג דאעש לכלב, "הוא מת כמו כלב. הוא מת כמו פחדן. העולם הוא עכשיו מקום הרבה יותר בטוח". בהמשך אירח טראמפ את קונאן הכלבה הגיבורה בגן הוורדים של הבית הלבן, שם הוענק לכלבה פרס על שירותה. "קונאן עשתה עבודה פנטסטית ואנו גאים מאוד לראות את קונאן כאן ולהעניק לקונאן תעודה ופרס", אמר טראמפ באותו טקס.

 

דונלד טראמפ מלניה טראמפ אל בגדדי כלבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד