כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
גיהנום על כדור הארץ

ארבע שעות תוחלת חיים: מלחמת עקובה מדם על באחמוט

האוקראינים נלחמים בקרב עקוב מדם שבו לחיילים יש רק 4 שעות תוחלת חיים בלחימה עם  חיילים רוסים. זלנסקי נשבע להגן על באחמוט למרות שהדגיש שהלחימה היא "קשה באופן מפרך". "הם מטפסים מעל גופת החברים שלהם, דורכים עליהם"

ארבע שעות תוחלת חיים: מלחמת עקובה מדם על באחמוט
מלחמת אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

באחמוט, שהיתה יעד תיירותי פופולרי בעבר, הפכה לחורבן, השטח מכוסה באש ארטילרית עם אדמה קפואה שנחצבה על ידי מכתשים ותעלות. אוכלוסייתה לפני המלחמה היתה 80,000 נפשות, והצטמצמה לכ-7,000 תושבים אמיצים בעיקר קשישים שנשארו מאחור. כעת הם לכודים תחת מטח של יריות ופיצוצים כאשר אוקראינה מגינה על מעוזה מפני מתקפה רוסית עזה.

נדיה בורדינסקה, ילידת באחמוט ונחושה בהחלטתה להישאר, אמרה ל-France24 כי: "רק טיפש לא מפחד, אבל הכל אפשרי, אם אלוהים רוצה אני אשאר בחיים" היא אמרה. המצב בבאחמוט כמו גהינום אומרים תושבים, אין קליטה סלולרית, רוב המכוניות נשרפו, ורוסיה מתמקדת ללא הרף לפגוע בתשתית האנרגיה של התושבים. רוב התושבים היו ללא מים זורמים במשך רוב השנה.

הנשיא וולודימיר זלנסקי אמר בפסגת האיחוד האירופי ביום שבת האחרון: "אף אחד לא ימסור את באחמוט, נילחם כל עוד אנחנו יכולים, אנחנו רואים בבאחמוט את המבצר שלנו". זלנסקי נשבע להגן על באחמוט למרות שהדגיש שהלחימה היא "קשה באופן מפרך".

אחרי שמונה חודשים של קרבות בלתי פוסקים, לרוסיה עדיין אין שליטה על העיר, שני הצדדים נחפרים היטב בביצורים עם מחיר גבוה מאוד לחיי אדם, פרשנים הושוו את שדה הקרב כמו במלחמת העולם הראשונה. המלחמה היא לרק על פיסת אדמה, כדי שרוסיה תשיג התקדמות אמיתית בשליטה בשאר אזור דונייצק - אחד מארבעה אזורים שפוטין סיפח בספטמבר, הצבא הרוסי חייב לכבוש את באחמוט.

כתבת אוקראינית ששוחחה עם חיילים שנלחמים בחזית אמרה שהם אמרו לה: "תוחלת החיים הממוצעת של לוחמים מגויסים בבאחמוט היא ארבע שעות".

לרוסיה יש את כוח אדם כמו מים, בעיקר לוחמים מקבוצת וגנר שנמצאים בחזית, ומורכב ברובו ממגויסים מורשעים חלקם רוצחים עם הכשרה לקויה ומצוידים בציוד צבאי בצורה גרועה.

חייל אוקראיני בשם אנדריי אמר ל-CNN: "נלחמנו בערך 10 שעות ברציפות. וזה היה ללא הפרעה,זה היה כאילו הם לא הפסיקו להגיע, זה בערך 20 חיילים בצד שלנו. ובואו נגיד 200 מהצד שלהם".

הוא תיאר את הלחימה כסצנה מסרט זומבים, והוסיף: "הם מטפסים מעל גופת החברים שלהם, דורכים עליהם". אנדרי אמר שאחד הקלעים האוקראינים היה המום לגלות שכשהוא יורה עליהם, הם המשיכו לנוע עד שדיממו החוצה. "נראה שזה מאוד מאוד סביר שהם מקבלים סמים לפני שהם תוקפים", טען.

בתיאור הלחימה, החייל האוקראיני פטרו וולוסצ'נקו אמר ל-AP: "זה גיהנום עלי אדמות כרגע; אני לא מוצא מספיק מילים לתאר את זה". הבוס של וגנר, יבגני פריגוז'ין הכחיש באופן נדיר את הדיווחים בתקשורת הרוסית לפיהם חיילים אוקראינים עוזבים את העיר. הוא אישר בהצהרה, כי: "הכוחות המזוינים האוקראינים אינם נסוגים, הם נלחמים עד התעלה האחרונה, יש קרבות עזים על כל רחוב, כל בית, כל חדר מדרגות".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד