י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
ברקע הבקשה מבג"צ

בפטור ממכרז: המדינה תגדיל את תקציב הכותל הרפורמי | חשיפה

בהליך מהיר שיתבצע באמצעות פטור ממכרז, המדינה תגדיל את תקציב הכותל הרפורמי בעוד עשרות אלפי שקלים כדי לתפעל את המקום לאורך כל שעות היום בצורה סדירה, בהתאם לצרכי המבקרים הרפורמיים "שלא מתפללים על פי מנהג היהודית האורטודקסית, לפי דין תורה" | חשיפה

בפטור ממכרז: המדינה תגדיל את תקציב הכותל הרפורמי | חשיפה
רחבת הכותל הרפורמי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד נושא הכותל הרפורמי תלוי ועומד על שולחנו של בג"צ, ולמרות הרכב הקואליציה שמוחזק בידי רוב דתי, המדינה תגדיל את תקציב הכותל הרפורמי בעוד עשרות אלפי שקלים כדי לתפעל את המקום לאורך כל שעות היום. ההליך עצמו יתבצע באמצעות פטור ממכרז כדי לזרז את פתיחת המקום.

לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מסמך המעיד כי המדינה מעוניינת להגדיל את תקצוב תפעול הרחבה הרפורמית המכונת 'עזרת ישראל', ולהוסיף תקן של סדרן לצד התקנים הקיימים ותפעול המקום 2,102,960 מיליון שקל.

לפי ההצעה, התקציב יוגדל בעוד 169,974 שקל לשנה הקרובה, זאת לפי הגדרת המכרז "כדי שיוכל לשרת את מתפללי קשת רובינסון בתפילה בהתאם להיבט הניהולי והן בהיבט התפעולי", כך נכתב במסמך שגובש על ידי משרד האוצר.

עוד נכתב כי התקצוב מגיע לאור החלטת הממשלה בדרישה שהמקום "יתואם מבחינה פיסית לשמש כמקום תפילה מכובד שבו תתנהל התפילה על פי תפילה פלורליסטית ושיוונית, באופן שיהיה בו כדי לספק מענה למתפללים יהודים שלא מתפללים על פי מנהג היהדות האורטודקסית, לפי דין תורה".

בתוך כך, לפי דיווח של העיתונאי מוטי קסטל, המדינה הגישה בימים אלו בקשת ארכה לבג"צ לקראת הדיון שאמור להתקיים בסוף החודש בעניין רחבת 'הכותל הרפורמי - עזרת ישראל', ובו היא צריכה למסור את עמדתה המעודכנת בנושא. אחרי שכזכור, ממשלת בנט - לפיד הציגה עמדה לפיה היא מקדמת פעולות הסדרה ברחבה.

הכותל הרפורמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד