כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ביהמ"ש: המרכולים בת"א ישארו פתוחים בשבת

ביהמ"ש לענינים מקומיים: לא ניתן צווי סגירה למרכולים עד לנובמבר • פורום המכולות: "בא שופט חדש ומחליט נגד הבג"ץ"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

בית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב דחה הבוקר (ה') לתחילת חודש נובמבר את הדיון בבקשת עיריית תל אביב למתן צו סגירה, כך גם הורה שבינתיים העסקים יישארו פתוחים.

עיריית תל אביב שפעלה בהתאם להוראת הבג"ץ לאכוף סגירת עסקים בשבת, פנתה לבית המשפט כדי לאכוף סגירת 21 עסקים שפועלים בשבת, ואשר קיבלו בעבר אזהרות וקנסות.

אך השופט אביים ברקאי החליט לדחות לחודש נובמבר את הדיון בנושא סגירת המרכולים בתל אביב.

השופט הבהיר: "מי שחשב שבסוף הדיון יינתן צו סגירה הוא טועה, צריך לחשוב על זה. צריך לשקול את הדברים ולא ייתכן שביום חמישי יבקשו צו סגירה ויומיים לאחר מכן יסגרו".

פורום בעלי המכולות הביעו את אכזבתם מההחלטה ואמרו כי "אחרי חודשים רבים (למעלה משנה) שעיריית ת"א-יפו עשתה ככול יכולתה על מנת למסמס, להפר ולא לאכוף את הפסיקות הברורות של ביהמ"ש העליון (בג"צ), וביהמ"ש לעניינים מנהלים, החליטו בעלי העסקים הקטנים והמכולות בעיר, בשיתוף עם התאחדות הסוחרים, למלא את מקומם של פקחי העירייה ורשות האכיפה העירונית".

"החל ממחר, תחליף סיירת פיקוח, המורכבת מבעלי מכולות ועסקים קטנים בעיר, את פקחי העירייה ויחלקו "דו"חות" לבעלי המרכולים המפרים ברגל גסה את חוק שעות העבודה והמנוחה וכן את פסקי הדין הברורים שניתנו בנושא".

פרקליט הפורום, עו"ד דוד שוב אומר, "מפתיע מאד ששופט חדש בבית משפט לעניינים מקומיים יוצא נגד פסקי הדין של בית המשפט העליון בראשות הנשיא גרוניס ובית המשפט המחוזי.

"בעוד זמן קצר אמור להתקיים דיון בבית המשפט המחוזי בבקשה לבזיון בית משפט ואנחנו בטוחים שבית המשפט יסביר לעירית תל אביב שהחוק חל אפילו עליה, ובעלי העסקים הקטנים יקבלו הגנה מפני רשתות עבריינות שגוזלות את פרנסתם".

יו"ר ש"ס אריה דרעי הגיב: "ית המשפט הוכיח היום בפעם המי יודע כמה, כי שלטון החוק הוא עניין גמיש המותאם באופן אישי לאג׳נדות האישיות של שופטיו. גם כאשר ישנו חוק ברור מצא לנכון בית המשפט להתעלם מהחוק על חשבון זהותה היהודית של מדינת ישראל ועל חשבונם של העסקים הקטנים שעלולים לאבד את מטה לחמם כתוצאה מהרוח הגבית שנתן היום בית המשפט לפורעי החוק".,
בית משפט תל אביב חילול שבת עירייה מרכול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד