י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מבודפשט לדובר שלום

השיחה של שר הדתות ההונגרי עם הרבי מבעלזא

שר הדתות של הונגריה הגיע לביקור אתמול במעונו של הרבי מבעלזא בקריה בירושלים במהלכו שוחחו על תמיכת הממשלה ההונגרית בקהילות היהודיות ועל היחס של הונגריה וישראל. כל הפרטים מהביקור

השיחה של שר הדתות ההונגרי עם הרבי מבעלזא
שר הדתות ההונגרי אצל הרבי מבעלזא צילום: באדיבות המצלם

שר הדתות של ממשלת הונגריה ד"ר פאפ לאזלו, סגנו השר דר׳ פורייש זולטאן, לצד הרב שלמה כובש הרב הראשי של איגוד הקהילות היהודיות בהונגריה קיימו סיור מיוחד במרכז העולמי ובהיכל ביהמ"ד הגדול בקרית בעלזא בירושלים, ביחד עם ח"כ ישראל אייכלר.

בעת הסיור בהיכל ביהמ"ד הביע השר התרגשותו ואף נעצר וביקש לומר פרק תהילים. במרכז הביקור נכנס לביקור מיוחד במעונו של הרבי מבעלזא, בשיחה הרחיב אודות שמירת חופש הדת והשחיטה היהודית וברית המילה בהונגריה, ותמיכת הממשלה ההונגרית בכיבוד הקהילות היהודיות ושמירת המקומות הקדושים ובעיקר ההשקעות שהם משקיעים בעיירה קערעסטיר, סמוך לציונו של הרה"ק רבי ישעיהל'ה מקרעסטיר זי"ע, כמו כן שיבח את שומרי המסורת והערכים הדתיים.

הרבי מבעלזא התעניין אודות הגעתו לביקור בארץ ואמר שהגיע בגלל שרצה לבקר אצל הרבי, ולמרות שהוא נוצרי הוא מאמין בהשם שכולנו פה בעולם לאותה מטרה, בין הדברים התעניין הרבי על הקשר בין הונגריה לארץ ישראל.

הרב כובש שמנהיג מהפכה יהודית חרדית בשנים האחרונות סיפר על התפתחות הקהילות בראשותו והמהפכה העתידית באיחוד הקהילות החרדיות.

השר הרחיב אודות המלחמה באוקראינה ואיך שממשלת הונגריה תמכה ועזרה להם, בסיום הביקור ביקש מהרבי שיברכוהו והרבי איחל מברכות קדשו.

שר הדתות הונגריה הרבי מבעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד