כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
חיבוק מעם ישראל

12 שנה אחרי הסיבוך בניתוח: נפטר האברך החשוב מ'נתיבות עולם'

הרב יוסף עוזיאל כהן שחזר בתשובה לאחר שבילדותו זכה לקרבה מיוחדת מאת הגאון רבי דוד פוברסקי זצ"ל נפטר לאחר 12 שנות ייסורים קשים ומרים • הוא נכנס לניתוח בריאטרי פשוט ושגרתי, ויצא עם נכות קשה • הותיר אלמנה וארבעה יתומים החיים בעוני ובדחקות נוראה • "מגיע להם חיבוק גדול מעם ישראל"

12 שנה אחרי הסיבוך בניתוח: נפטר האברך החשוב מ'נתיבות עולם'
הרב עוזיאל כהן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

בבני ברק התקבלה הבשורה המרה על פטירתו של הרב יוסף עוזיאל כהן, מבכירי האברכים בישיבת 'נתיבות עולם' בבני ברק, לאחר 12 שנות נכות וייסורים קשים.

הרב יוסי כהן זכה להתקרב לעולם התורה בדרך מאוד מעניינת: אמו עבדה כעוזרת בית בביתו של מרן ראש ישיבת פוניבז', הגאון הגדול רבי דוד פוברסקי זצ"ל, אשר קירב אותם מאוד ואף לימד את יוסי עצמו לשמור מצוות בסיסיות, כשבהמשך קיים יוסי בעצמו את הפסוק 'תן לחכם ויחכם עוד', וזכה להיהפך לבעל תשובה גמור, אברך תלמיד חכם ירא ושלם השוקד על התורה והעבודה, ואף הקים משפחה לתפארת.

לתרומה ליתומי הרב יוסף כהן ז"ל הקליקו כאן>>>

לפני 12 שנים נכנס הרב יוסי ז"ל לניתוח בריאטרי שגרתי. הוא סבל מעודף משקל, וכמו רבים אחרים רק רצה לעשות ניתוח של הצרת דרכי העיכול, בהמלצת הרופאים שטענו כי הדבר נחוץ לבריאותו.

אלא שסיבוך בלתי צפוי שהתחולל בניתוח הותיר אותו במשך זמן מה כשהוא לאל אוויר לנשימה. הרופאים נאלצו לבצע 'פיום קנה' ולנקב את גרונו כדי שיוכל לנשום דרך הפתח החדש, אבל הזמן שבו היה ללא חמצן, גרם לנזקים לצמיתות, ומאז הוא סבל מנכות שהלכה והחריפה עם השנים, עד שהתמוטט ונפטר בפתע פתאום, כתוצאה ממצבו הגופני הירוד.

חבריו ב'נתיבות עולם' מספרים על אברך יקר שגם בתקופת הנכות שלו, כשהיה מלופף בייסורים קשים ומרים, היו פניו מאירות כשהיה פותח את הגמרא ושוקע בים התלמוד. הוא היה שלם במידות ומופלא במעשים טובים.
עם זאת, מצבו הגופני לא אפשר לו להביא פרנסה לביתו, ובביתו שרר מחסור תמידי לאורך השנים האחרונות.

הטיפול בו וההוצאות הרפואיות עלו על כל התקציבים והקצבאות שקיבלה המשפחה, הבור הכספי הלך והעמיק, והמחסור הלך והחריף.

לאחר שנפטר הותיר רבי יוסף עוזיאל אלמנה שבורה ורצוצה וארבעה יתומים שהגדול מביניהם בן 17 בלבד.

המשפחה זקוקה לעזרה גדולה, ולעזרתם התגייסו כמה מבני משפחת פוברסקי, כשאת הקרן מלווה באופן אישי מרן ראש הישיבה הגרב"ד פוברסקי שליט"א, שכן משפחת פוברסקי שמרה לאורך כל השנים על קשרי ידידות עם משפחת כהן.

"היהודי הזה עבר הרבה מאוד, הוא עשה כל מאמץ כדי להתקרב לקב"ה ולעבוד אותו בכל לבו ובכל נפשו", אומרים בני משפחת פוברסקי. "עכשיו הוא נפטר והותיר אחריו משפחה הסובלת ממחסור נורא. אנחנו משתדלים לעשות כל שביכולתנו, אבל חייבים פה את עזרת הציבור הרחב. אחרי כל מה שהם עברו, לנוכח מסירות הנפש של האבא שלהם, הילדים האלו זקוקים לעזרה, ומגיע להם חיבוק חם ואוהב מעם ישראל כולו".

לתרומה ליתומי הרב יוסף כהן ז"ל הקליקו כאן>>>

נתיבות עולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד