י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
"כל 10 דקות מוציאים גופה"

רעידת אדמה נוספת בטורקיה ובסוריה; דיווח על אלפי הרוגים. צפו

רעידת אדמה שנייה פגעה בשעה האחרונה בטורקיה לאחר רעידה עוצמתית שהכתה הלילה. יותר מ-1,000 הרוגים נספרו בטורקיה, ויותר מ-500 הרוגים בסוריה. בשתי המדינות מתמודדים עם אלפי נפגעים כשהמספרים ממשיכים לעלות. רה"מ נתניהו הנחה לשלוח סיוע לטורקיה וגם לסוריה

רעידת אדמה נוספת בטורקיה ובסוריה; דיווח על אלפי הרוגים. צפו
קריסת בניינים בסוריה צילום: White Helmets

מבצע חילוץ נרחב מתנהל ברוב חלקי דרום טורקיה וצפון סוריה בעקבות רעידת אדמה ענקית שהביאה למותם של יותר מ-1500 בני אדם בשתי המדינות. טורקיה היא המדינה בעלת הנפגעים הרבים ביותר ובה נספרו עד כה אלפי פצועים ומעל 1000 הרוגים; מאות הרוגים ומאות פצועים בסוריה.

ראש הממשלה נתניהו התייחס לרעידת האדמה שפקדה את המדינות ואמר: "הנחיתי לשלוח, לפי בקשת ממשלת טורקיה, צוותי חילוץ, הצלה ומזור רפואי". הוא הוסיף: "התקבלה בקשה לעשות זאת - לנפגעים רבים מהרעש בסוריה והנחיתי לעשות זאת".

סוהייב אל-חלף כתב אל-ג'זירה, המדווח מצפון-מערב סוריה, אומר כי כוחות ההצלה מנסים בטירוף לחלץ אנשים מההריסות. "כל 10 דקות הם מוציאים גופה", אמר, והוסיף כי יש חשש ללכודים רבים. "שמענו קריאות של אנשים מתוך ההריסות". אל-חלף ציין כי המגזר הרפואי המקומי "כבר מותש" עקב המלחמה הארוכה של סוריה. "אנשים מטופלים בבתי חולים, אפילו במסדרונות, ויש מחסור באספקת דם", אמר.

רעידת האדמה בעוצמה 7.8 התרחשה ליד העיר גזיאנטפ בטורקיה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני בזמן שאנשים נמו את שנתם; רעד נוסף בעוצמה של 7.5 הורגש בסביבות השעה 13:30 שעון מקומי. גורמים רשמיים מסרו כי לא מדובר ב"רעידת משנה".

נשיא טורקיה ארדואן אמר בשעה 13:00 (שעון ישראל) כי 912 בני אדם נהרגו רק בטורקיה לאחר הרעידה הראשונה, עם יותר מ-5,300 פצועים, אך מאז המספרים ממשיכים לעלות.

הרשויות בסוריה מדווחות על יותר מ-450 הרוגים ומאות פצועים, והמספרים ממשיכים לעלות גם בסוריה. כוחות ההצלה מנסים להציל אנשים שנלכדו מתחת להריסות לאחר שמאות בניינים קרסו בשתי המדינות. מנהיגי העולם התחייבו לשלוח סיוע לאחר שטורקיה פרסמה פנייה בינלאומית לעזרה. מיליוני אנשים ברחבי טורקיה, סוריה, לבנון, קפריסין וישראל חשו ברעידת האדמה.

חנויות ובתים שלמים קרסו על עצמם, והרחובות מסביב מלאים הריסות ופסולת בטורקיה ובסוריה. מוקד הרעש היה סמוך לעיר גזיאנטפ שבדרום טורקיה, אך הרעידה הורגשה ברחבי טורקיה, סוריה, לבנון, קפריסין וישראל. סיסמולוגים אומרים כי רעידת האדמה היא אחת הגדולות ביותר שתועדו אי פעם בטורקיה.

בעיר חאלב שבצפון-מערב סוריה נראים תושבים נמלטים בצרחות כשבניינים קורסים והופכים לענן אבק עצום. חלק מהאזורים שנפגעו קשות מרעידת האדמה אינם בשליטה ממשלתית, אלא בשליטת המורדים, ולכן הגישה לטיפול רפואי ואספקת חירום מוגבלת. "הקסדות הלבנות", (White Helmets) ארגון הומניטרי הפועל באזורים שבשליטת המורדים בסוריה, קראו לסיוע דחוף.

רעידת האדמה התרחשה סביב אזור של חוסר יציבות הנקרא השבר המזרח אנטולי, אשר עובר מדרום-מערב לצפון-מערב לגבול הדרום-מזרחי של טורקיה. ב-13 באוגוסט 1882, אירעה רעידת אדמה בעוצמה של 7.4, פחות משמעותית מהעוצמה של 7.8 שנרשמה היום. למרות זאת, אותה רעידת אדמה מהמאה ה-19 גרמה לנזק עצום לעיירות באזור ונספרו בה כ-7,000 מקרי מוות.

רעידת אדמה הרוגים ופצועים טורקיה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד