ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
הרפורמה המשפטית

גנץ מאיים: "אם הדהירה תימשך, נשתמש גם בזכות השביתה"

יו"ר המחנה הממלכתי הזהיר ברקע התקדמות חקיקת הרפורמה המשפטית כי, "אם הדהירה תימשך, נשתמש גם בזכות השביתה – והמוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת". עוד אמר: "אני קורא לציבור להביע את מחאתו בכל הכלים החוקיים – גם כאן מול הכנסת, גם ברחובות ובכל מקום"

גנץ מאיים: "אם הדהירה תימשך, נשתמש גם בזכות השביתה"
בני גנץ בישיבת הסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ הזהיר היום (שני) כי, "אם הדהירה (של חקיקת הרפורמה המשפטית) תימשך, נשתמש גם בזכות השביתה – והמוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת". את הדברים אמר בהצהרה השבועית בפתח ישיבת בסיעה.

בפתח דבריו התייחס גנץ לרעידת האדמה הקשה שפקדה את טורקיה וסוריה ואמר: "בפתח הדברים, אני מבקש להביע צער על האסון הקשה מרעידות האדמה בטורקיה ובסוריה. כמו בעבר, ככל שיידרש ומתבקש, אני יודע שמדינת ישראל תושיט יד לסיוע בהיבט המקצועי של חילוץ וגם בהיבט ההומניטרי, סיוע רפואי והיבטים משלימים".

גנץ התייחס לאפשרות של רעידת אדמה בארץ ואמר: "בכל הנוגע אלינו, מערכת הביטחון בהובלת רח"ל קידמה בהנחייתי מאמצים רבים בתחום ההיערכות לרעידות אדמה בפרט ולאסונות טבע בכלל וקידמנו את חיבור מערכות ההתרעה של פיקוד העורף למכון הגיאולוגי". גנץ קרא לממשלה להמשיך ולהיערך ואמר: "על הממשלה לכנס בהקדם את ועדת השרים לעורף, בכדי להמשיך לקדם את התוכניות הרחבות הן בהיבט המוכנות התשתיתית, והן בחיזוק המוכנות האופרטיבית שאותה קידמנו רבות".

בהמשך עבר יו"ר המחנה הממלכתי לדבר על ההסתה נגד ראש הממשלה והשרים ואמר: "המחאה מול ההפיכה המשטרית הכרחית. אלימות או הסתה – אסור שייכנסו בשעריה. לא ברשתות, לא בהפגנות, לא בתל אביב ולא בנווה יעקב. בשום מקום, חד וחלק".

גנץ התייחס גם להמשך חקיקת הרפורמה המשפטית: "אני קורא לציבור להמשיך לצאת ולהביע את מחאתו בכל הכלים החוקיים – גם כאן מול הכנסת, גם ברחובות ובכל מקום".

גנץ הזהיר: "אם הדהירה תימשך, נשתמש גם בזכות השביתה – והמוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת".

יו"ר המחנה הממלכתי תקף את הקואליציה וטען כי הם מחוקקים את הרפורמה מטעמים אישיים: "מה בעצם מבקשים מקדמי ההפיכה לעשות? פסקת התגברות – כדי למנוע שוויון בנטל. רוב פוליטי בוועדה לבחירת שופטים – כדי לאפשר לנתניהו למנות את השופטים שידונו בערעורו. פוליטיזציה של הייעוץ המשפטי במשרדים – כדי שכל שר יהיה שריף. וביטול עילת הסבירות – כדי להכשיר מינויים וג'ובים – תוך פגיעה בהגנה על האזרח הקטן".

גנץ המשיך ותקף: מה הם לא עושים? הם לא מטפלים במה שיסייע לאזרח: הגדלת כמות השופטים, חיזוק הפיקוח על חקירות ותפקוד הפרקליטות, מניעת עינויי דין, הגברת השקיפות, חיזוק הוודאות השיפוטית ושמירה על זכויות האזרח מול המינהל ועוד.

אנחנו חוגגים היום את "יום ההולדת לכנסת". לצערי מאסיפה מכוננת, המקום הזה הפך לזרוע מחוקקת של הממשלה. כשמדברים על "רפורמה" והפרדת רשויות, חשוב להתייחס גם למנגנונים שיחזקו את עצמאותה של הכנסת ויכולתה לפקח על הממשלה".

פעם היה סלוגן - "עצור בטרם תעבור", אמר גנץ והוסיף, "למרות הצהרותיו של שר המשפטים כי "לא ימתין דקה", אני מציע לקואליציה לאמץ אותו. לעצור, להושיב צוותים, אישי ציבור, בלי לעמוד עם סטופר כששיטת המשטר על הכף. את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו – העבירו בשנה. את חוק הבחירה הישירה בשלוש. אם הממשלה פה לארבע שנים - מה בוער? המצב שבו כל יד שמושטת נדחית - מביש".

לדבריו, "אפילו שבועיים ימים שמבקש נשיא המדינה לעצור ולהקדיש על מנת לבחון הידברות – מסורבים בבוז. הדורסנות, הזלזול והיוהרה אפילו כלפי מוסד הנשיאות ראויים לגינוי. אין בהם שום ממלכתיות, הדר בית"רי או כבוד למדינה ולסמליה".

הוא הבהיר: "מבחינתי, כל שיח עם הממשלה יהיה תחת שלושה עקרונות וללא פשרה על הדמוקרטיה: עצירה של הליך החקיקה לצורך שיח עמוק של צוותים עם נציגים מהקואליציה והאופוזיציה – לא יהיה מצב שוועדה אחת מריצה הפיכה משטרית, ולצידה קיימת "ועדת קישוט" שמנהל דיוני סרק במטרה להשתיק את המחאות. השהיית החקיקה היא דמי רצינות בסיסיים. לצד זאת, אנחנו נדרש לדבר על קידום חקיקה כוללת וחוק יסוד חקיקה, תוך דגש לסיוע לאזרחים. בלי שלבים ובלי "המשך יבוא". בכל מצב – נתנגד לפוליטיזציה של בחירת שומרי הסף והשופטים".

לסיום אמר גנץ: "אנחנו רואים שיש תוצאות למאבק ושהתמיכה הציבורית בממשלה נשחקת. אנחנו צריכים רק 4 חברי קואליציה שיבקשו להיות בצד הנכון של ההיסטוריה, שיגידו – כן להסכמה רחבה ותיקונים, ולא להחרבת ערכיה הבסיסיים של המדינה. אני יודע שיש רבים בקואליציה שהם דמוקרטיים, בגיניסטים. ביום הדין, אני מקווה שהם יאזרו אומץ ויסרבו להצביע נגד הדמוקרטיה הישראלית".

בני גנץ הרפורמה המשפטית שביתה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד