כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אסון רעידת האדמה

נתניהו: "קיבלנו פנייה מגורם מדיני בבקשה לסיוע הומניטארי לסוריה"

נתניהו התייחס לעזרה שישראל מגישה למדינות שנפגעו מרעידות האדמה ואמר: "קיבלנו פנייה מממשלת טורקיה לסיוע. נוציא משלחות של חילוץ". ראש הממשלה חשף: "קיבלנו גם פנייה מגורם מדיני בקשה לסיוע הומניטארי לסוריה ואני אישרתי את זה" | בסוריה ובקרמלין מכחישים בקשת סיוע מישראל

נתניהו: "קיבלנו פנייה מגורם מדיני בבקשה לסיוע הומניטארי לסוריה"
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: הליכוד

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (שני) בהצהרה שנתן בפתח ישיבת הסיעה לרעידות האדמה שפקדו את טורקיה וסוריה ואמר: "ביממה האחרונה פקדו את האזור שלנו שתי רעידות אדמה חזקות, מספר הנספים הולך וגדל. הנחיתי את ראש המל"ל צחי הנגבי לרענן את הצעדים שאנחנו צריכים לנקוט בהם וביקשתי ריענון של פקודות פיקוד העורף לאזרחים. אני מבקש מכל האזרחים למלא אחר ההוראות".

נתניהו חשף: "קיבלנו ביממה האחרונה פנייה מממשלת טורקיה לסיוע. אחה"צ והערב נוציא משלחות של חילוץ, הצלה ועזרה רפואית. קיבלנו גם פנייה מגורם מדיני בקשה לסיוע הומניטארי לסוריה ואני אישרתי את זה. אני מניח שזה יתבצע בזמן הקרוב".

העיתון הסורי אל-ווטן המזוהה עם משטר אסד מדווח ממקורותיו כי הדיווחים בישראל על כך שסוריה ביקשה סיוע מישראל בעקבות רעידת האדמה משוללי יסוד והם חלק מקמפיין תעמולה של ראש הממשלה נתניהו. המקורות לגלגו על הטענות ותהו: "איך סוריה תבקש סיוע מיישות שהרגה והשתתפה בהרג של סורים לאורך עשורים?"

מוקדם יותר דווח ב'חדשות 13' כי גורמים רוסים פנו לישראל וביקשו כי תעניק סיוע לסוריה בעקבות נזקי רעידת האדמה שהכתה במדינה. על פי הדיווח במערכת הביטחון שוקלים את האופציות האפשריות.

רעידת האדמה בעוצמה 7.8 התרחשה ליד העיר גזיאנטפ בטורקיה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני בזמן שאנשים נמו את שנתם; רעד נוסף בעוצמה של 7.5 הורגש בסביבות השעה 13:30 שעון מקומי. גורמים רשמיים מסרו כי לא מדובר ב"רעידת משנה".

בנימין נתניהו ישיבת סיעה הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד