כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בכירי תעשיית ההייטק הישראלי הגיעו לכינוס הוקרה לחלוצי ההייטק החרדי ביוזמת 'קמא טק'

בכינוס שהתקיים ע"י "קמא טק" נטלו חלק ראשי תעשיית ההייטק הישראלית ואישי ציבור שבירכו על היוזמה המבורכת • שר העבודה הרב יואב בן צור "עובדי הייטק בני המגזר החרדי, אתם, ההון האנושי האיכותי והמקצועי, אתם ההוכחה הניצחת ביותר שהחברה החרדית תורמת תרומה אדירה לחוסנה הכלכלי של ישראל, אמשיך לעמוד לימינכם, עלו והצליחו" • סגן השר הרב אורי מקלב:" אתם ההוכחה שניתן לשלב את בוגרות הסמינרים במקומות העבודה הגדולים ביותר מבלי לאבד את הזהות החרדית של העובדות"

בכירי תעשיית ההייטק הישראלי הגיעו לכינוס הוקרה לחלוצי ההייטק החרדי ביוזמת 'קמא טק'
כנס חלוצי ההייטק ביוזמת קמא טק צילום: באדיבות קמא טק

בכירי תעשיית ההייטק הישראלי הגיעו בשבוע שעבר לכינוס הוקרה מיוחד לשותפי ותומכי הפעילות של קמא טק.

הכינוס בו נטלו חלק בכירי תעשיית ההייטק הישראלי, נערך ביוזמת 'קמא טק' בהשתתפותם של אישי ציבור וראשי חברות ההייטק הגדולות במשק.

באירוע ניתן דגש לכך שקמא-טק התמחה לאורך השנים בטיפוח יזמים חרדים המקימים סטארטאפים ע"י מאיץ הסטארטאפים של קמא-טק בשת"פ עם משרד הכלכלה, הרשות לעסקים קטנים ובינוניים ועיריית בני ברק, בקיום תוכניות הכשרה טכנולוגיות, ובליווי של מועמדים חרדים שביקשו להשתלב במיטב חברות ההייטק בישראל, כל זאת תוך שמירה על אורח חיים חרדי למהדרין מחד גיסא, וחיבור לקדמת תעשיית ההייטק הישראלית מאידך גיסא.

במרוצת השנים נוצרו שיתופי פעולה בין קמא טק עם למעלה ממאה גורמים שונים בעולם ההייטק כולל חברות הייטק בינלאומיות מובילות, לצד חברות צמיחה ישראליות, וקרנות הון סיכון, ביניהם סיסקו, מיקרוסופט, גוגל, קוואלקום, ווסטרן דיגיטל, מטא, אפל, אמזון, קיידנס, אינטל, מובילאיי, צ'קפוינט, סולראדג', אאוטבריין, פלאריום, איירונסורס, אורקם, פיטנגו, קיינן, וינטאג', ועוד.

האירוע נערך בהשתתפות אישי ציבור, תומכי ושותפי קמא-טק, בהם פרופ' אמנון שעשוע מייסד ומנכ"ל מובילאיי, שר העבודה הרב יואב בן צור, סגן שר התחבורה הרב אורי מקלב, ראש הרשות לפיתוח כלכלי של הציבור החרדי מר רועי אסף, מנכ"לים, נשיאים ונציגים של עשרות חברות הייטק הפועלות בשיתוף פעולה הדוק עם קמא-טק. במהלך האירוע הוצגה תוכנית ההכשרה של קמא טק שהובילה להישגים רבים בשילובם של בנות הסמינרים בענף, אל מול האתגרים הקיימים.

את דברי הפתיחה בכינוס נשא מנכ"ל ומייסד קמא טק הרב משה פרידמן שאמר בדבריו כי הוא שמח שבאירוע הזה משתתף שר העבודה הרב יואב בן צור שכיבד את האירוע בנוכחותו, בעקבות שותפות שיצאה לדרך בשיתוף עם זרוע העבודה ניתנת הכשרה מיוחדת לקבוצה נבחרת של תלמידות סמינרים מצטיינות במיוחד, ובעזרת השם השותפות הזו רק תלך ותתרחב. בהמשך דבריו הודה הרב פרידמן והביע הוקרה רבה גם לסגן השר הרב אורי מקלב ולמנכ"ל משרדו מר רועי אסף שכיבדו בנוכחותם ועל הליווי, התמיכה והסיוע לתוכנית של קמא טק.

כמו כן הודה הרב פרידמן גם למייסד מובילאיי, פרופ' אמנון שעשוע, שותף לדרך שתומך במיזם החשוב של 'קמא טק' מראשית הדרך וכן לשר המדע לשעבר יזהר שי, איש הייטק מצליח, שנרתם אף הוא לסייע למיזם שכבר חולל מהפכה, כמו גם לראשי בנק הפועלים שנרתמו לטובת הצלחת המיזם ולשותפים נוספים, ראשי חברות ההייטק הגדולות בישראל.

פרופ' אמנון שעשוע שכובד לשאת דברים לאחמ"כ ציין בדבריו כי "כיום מדעי המחשב זה מעבר לרכישת השכלה או מקצוע כדי להתפרנס ממנו. זו עוצמה שהיא מהווה את הבסיס להתפתחות האנושית. ישראל ב"ה מצטיינת בעוצמה הזו והגיע הזמן שזה יתחלק על פני כל המגזרים, לכן העבודה של קמא טק היא כל כך ברוכה וחשובה שמביאה את העוצמה הזו אל הציבור החרדי".

בסיום דבריו אמר פרופ' שעשוע כי "הגיע הזמן שזה יעבור מהידיים של הפילנתרופיה לתקציבים ממשלתיים".

השר הרב יואב בן צור אמר בנאומו: "תעשיית ההייטק בישראל היא מנוע הצמיחה של המשק הישראלי. בעשור האחרון חל מהפך מבורך בתעשיית ההייטק בחברה החרדית, בדגש על נשים חרדיות בוגרות סמינרים שמוכשרות למגוון תפקידים ומשתלבות בתפקידים טכנולוגיים מתקדמים בחברות טכנולוגיות מובילות בתעשייה. 'קמא טק' בראשות הרב משה פרידמן הוא ארגון אדיר שהגשים חזון לאלפי עובדי הייטק מהחברה החרדית, תוך שמירה אדוקה על אורח חייהם והביא אותם להישגים מקצועיים כבירים ושילובם בחברות ההייטק והסטארט – אפ הטובות ביותר בארץ ובעולם".

בסיום דבריו אמר השר הרב בן צור לבוגרי ובוגרות קמא טק: "עובדי הייטק בני המגזר החרדי, אתם, ההון האנושי האיכותי והמקצועי, אתם ההוכחה הניצחת ביותר שהחברה החרדית תורמת תרומה אדירה לחוסנה הכלכלי של ישראל, אמשיך לעמוד לימינכם, עלו והצליחו".

את מסכת הנאומים חתם סגן השר הרב אורי מקלב שבירך את קמא טק על המהלך האדיר שחוללו בציבור החרדי ושהם ההוכחה שניתן לשלב את בוגרות הסמינרים במקומות העבודה הגדולים ביותר מבלי לאבד את הזהות החרדית של העובדות, אודות לתוכניות הייחודיות של קמא טק שנעשית בעצה אחת עם גדולי ישראל ובהכוונתם של מנהלי הסמינרים.

קמא טק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד