י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
בשיחה עם הרה"ר

הרבנים דיווחו: יהודים נעדרים ברעידת האדמה בטורקיה

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שוחח עם רבני הקהילות בטורקיה המתמודדים כעת עם תוצאות רעידת האדמה הקשה שפקדה הבוקר את המדינה. הרבנים בטורקיה עדכנו כי ישנם עדיין יהודים נעדרים כתוצאה מרעידת האדמה

הרבנים דיווחו: יהודים נעדרים ברעידת האדמה בטורקיה
הרב הראשי הגר"ד לאו צילום: פלאש 90

הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שוחח היום (שני) אחר הצהרים עם רבני הקהילות בטורקיה המתמודדים כעת עם תוצאות רעידת האדמה הקשה שפקדה הבוקר את המדינה ושמע מהם כי ישנם יהודים מבין הנעדרים באסון.

תחילה שוחח הרב הראשי עם הרב מנחם מנדל חיטריק, רב הקהילה האשכנזית ושליח חב"ד באיסטנבול, שסיפר כי נחת לפני זמן קצר במקום קרוב לאירוע רעידת האדמה בכדי לעקוב מקרוב על הסיוע הנדרש.

הרב חיטריק סיפר לרב הראשי כי מצבם של חברי הקהילה היהודית במקום ברוך השם בסדר, וכי היהודי האחרון שהיה תחת בנין שהתמוטט - חולץ מההריסות, וכעת מתמודדים עם ניתוקי החשמל וחוסר הקשר הטלפוני ששורר במדינה.

לאחר מכן שוחח הרב הרב הראשי עם הרב יצחק פרס, רב קהילת יוניקיו וחבר בית הדין של איסטנבול טורקיה שסיפר לרב הראשי כי בגבול עם סוריה מתגוררים 12 יהודים וכעת שני יהודים מקהילת דרום טורקיה נעדרים ונעשים מאמצים לאתרם לאחר שאבד עמם הקשר.

הרב הראשי אמר לרבנים בטורקיה כי הקב"ה מזכיר לנו ש"המביט לארץ ותרעד" היא מציאות הבריאה של הקב"ה, אך הקב"ה ברחמיו גם שומר עלינו מכל צרה וצוקה.

הרבנים הודו מקרב לב לרב הראשי על הדאגה ואמרו שימסרו את דברי הרב הראשי לכלל חברי הקהילות בטורקיה.

רעידת אדמה הרב דוד לאו הרב מנחם מנדל חיטריק טורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד