י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יאוכלס ב-500 משפחות

לאחר הקפאה של שנים: תקודם הקמת היישוב החרדי

במהלך ישיבה שהתקיימה במשרד הבינוי והשיכון הוחלט כי הקמת הישוב יתיר תקודם כבר בתקופה הקרובה | היישוב יתיר שוכן במועצה אזורית תמר וממוקם לצד יער יתיר, ביישוב צפויות להתגורר כ-500 משפחות על שטח של כ-800 דונם

לאחר הקפאה של שנים: תקודם הקמת היישוב החרדי
תוכנית הישוב יתיר צילום: משרד הבינוי והשיכון

לאחר שנים של הקפאה: הממשלה הודיעה על קידום הקמת היישוב יתיר כבר בתקופה הקרובה.

בישיבה שקיים שר הבינוי והשיכון יצחק גודלקנופף ומנכ"ל המשרד יהודה מורגנשטרן, עם אנשי המקצוע במשרדו יחד עם ראש המועצה המקומית תמר מר ניר ואנגר, הוחלט כי הקמת הישוב יתיר תקודם כבר בתקופה הקרובה.

במהלך הישיבה נפגשו הנוכחים עם גרעין חב"ד המקומי שהחטיבה להתיישבות אישרה להם לשהות במקום במחנה זמני. מדובר בקבוצת משפחות מצעירי חב"ד שעלו לארץ בשנים האחרונות, כחלק מקבוצה גדולה שנמצאת בהליכים מתקדמים לעליה לארץ.

עם סיום הישיבה, הנחה השר את המינהל לענייני הכפר במשרד להחל בתכנון ופיתוח הישוב וכן קידום מתן ההרשאות מרמ"י לחטיבה להתיישבות עבור שיווק היישוב.

היישוב יתיר שוכן במועצה אזורית תמר וממוקם לצד יער יתיר, ביישוב צפויות להתגורר כ-500 משפחות על שטח של כ 800 דונם.

במאי 2018, אושרה התב"ע ליישוב ולאחר שנים של הקפאה, הורה השר לקדם במידי את הקמת הישוב ובימים אלו יחלו במשרד הבינוי והשיכון בשיתוף הגורמים הרלוונטיים לקדם את תכנון מפורט לאזור וכן בהקמת מחנה זמני לשיכון משפחות ראשונות שיתגוררו ביישוב כבר בקרוב.

יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון: "עם כניסתי לתפקיד שמתי כמטרות מרכזיות את הטיפול בחיזוק והקמת ישובים בארץ ישראל ואת המחויבות להתיישבות בייחוד באזורי עדיפות לאומית. המינהל לענייני הכפר במשרד בשיתוף כלל הגורמים המקצועיים יפעל על מנת שהתכנית תיושם במלואה ובהקדם ואזרחי ישראל יוכלו להתגורר ביישוב יתיר כבר בקרוב. סמלי ומבורך בעיניי שביום זה, ט"ו בשבט, בו אנו נוטעים עצים לחיזוק השורשים בארץ ישראל, הוא יום בו אנו מקבלים החלטה לקידום ישוב נוסף לחיזוק ההתיישבות בארץ ישראל. כולנו התרשמנו מאוד מנציגי הגרעין המקומי של חב"ד, מהמחויבות העמוקה ומהמסירות שלהם להצלחת ההתיישבות, ואני מברך אותם על כך".

 

 

 

מצוקת דיור דיור זוגות צעירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד