ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
בעקבות לחץ אמריקני

לשכת ראש הממשלה התערבה - הפינוי במזרח ירושלים נדחה

בהתערבות לשכת ראש הממשלה נדחתה הריסת מבנה בשכונת ואדי קאדום בירושלים. ההריסה תוכננה להתבצע ביום שלישי או רביעי. הסיבה: לחץ אמריקני

לשכת ראש הממשלה התערבה - הפינוי במזרח ירושלים נדחה
הריסת מבנה צילום: Gershon Elinson/Flash90

בהתערבות לשכת ראש הממשלה נדחתה למועד לא ידוע הריסת המבנה בשכונת ואדי קאדום בירושלים שתוכננה להתבצע ביום שלישי או רביעי. כך דווח ב'כאן חדשות'. ההריסה נדחתה לאחר לחץ מהממשל האמריקני.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לדיווח ואמר: "אתם מציבים כל מיני לו"זים, מחר, מחרתיים, היום, אתמול. המבנה יפונה, יש תוכנית סדורה שלא אפרט אותה".

בן גביר הוסיף: "קבעתם לו"ז ואמרתם שזה מחר, אם לא יהיה מחר תגידו שזה נדחה. הפינוי יקרה כי יש הוראה שלי שחוק הוא חוק, אם לא מחר אז מחרתיים, אם לא השבוע אז בעוד שבועיים. זה יקרה כי צריך לאכוף את חוקי מדינת ישראל נקודה".

שר המשפטים לשעבר גדעון סער הגיב בחשבון הטוויטר שלו לדחייה ועקץ את בן גביר: "הוא שוב הוציא אותך פיתה", כתב, בהתייחסו לראש הממשלה.

כזכור, אמש דווח כי המשטרה נערכת השבוע להריסת המבנה הבלתי חוקי שמאכלס כמאה תושבים. במהלך השנים הריסתו התעכבה, בין היתר בשל לחצים שהפעילו גורמים בין לאומיים. גורמים ביטחוניים הזהירו כי ביצוע ההריסה בעיצומה של מתיחות עשויה להוביל לסבב אלימות במזרח הבירה.

 

בנימין נתניהו ארצות הברית מזרח ירושלים איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד