כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
שבר על שבר

סוריה: האזור שבשליטת המורדים נהרס ברעידת אדמה

רעידת האדמה ביום שני בעוצמה 7.8 הרסה חלקים בצפון מערב סוריה שבשליטת המורדים, והשפעותיה הוסיפו לעשור האחרון של הפצצות של כוחות ממשלת סוריה במלחמת אזרחים שכבר גרמה לנזק למבנים והתשת כוחות החירום

סוריה: האזור שבשליטת המורדים נהרס ברעידת אדמה
רעידת אדמה בסוריה צילום: White Helmets

צפון מערב סוריה שבשליטת המורדים נהרס עוד יותר ברעידת אדמה, סרטונים מהאופוזיציה של סוריה מראים הצצה לנזק. מניין ההרוגים בצפון מערב סוריה שבשליטת המורדים עומד כעת על קרוב ל-450 וצפוי לעלות, אמר נציג ההגנה האזרחית של סוריה "הקסדות הלבנות". יש יותר מ-1,000 פצועים, מאות לכודים מתחת להריסות.

הרעידה הפילה גם מבנים בטורקיה, שם דיווחה הממשלה על מעל 1200 הרוגים ויותר מ-7,000 פצועים. באזורים בסוריה שנשלטים על ידי הנשיא בשאר אל-אסד, כמעט 600 נהרגו ויותר מ-1,500 נפצעו, כך לפי התקשורת הממלכתית, בעיקר בלטקיה, חמה, חלב וטרטוס.

בצפון מערב סוריה, מבנים כבר ספגו נזק רב במהלך מלחמת אזרחים בת כמעט 12 שנים. "מה שהופך את זה למסוכן יותר הוא שהרעידה השפיעה על הבניינים, שכמעט נהרסו לגמרי, כל התשתיות הרוסות", אמר נציג הקסדות הלבנות, שדיבר בעילום שם לפי מדיניות הארגון וצוטט ב'וושינגטון פוסט', בהתייחסו להפצצת אזורים שבשליטת המורדים כולל אזורים בשליטת ממשלת סוריה ובעלת בריתה רוסיה.

הקבוצה, שפועלת בסוריה שבשליטת המורדים, טוענת כי יש לה גם בעיות בגישה לאזורים שניזוקו בגלל גשם כבד ושלג. הצוותים שלה מתמודדים עם כבישים חסומים וצופים סופת גשמים עזה. הם קוראים לקהילה הבינלאומית ללחוץ על אסד ומוסקבה שלא להפציץ את האזור.

נציג "הקסדות הלבנות" תיאר שוב ושוב את ההחמרה במצב כ"אסון" כל המתנדבים והחברים של הקסדות הלבנות "אינם מסוגלים להגיב, גודל האסון גדול בהרבה מהיכולות שלנו", דרושה התערבות בינלאומית דחופה, אמר.

"בכל דקה אנחנו מאבדים חיים. עכשיו אנחנו דוהרים עם הזמן. אנחנו צריכים ציוד כבד, אנחנו צריכים מכונות כבדות ייעודיות למשימות חילוץ. אנחנו צריכים צוותי חילוץ. אנחנו צריכים דלק. אנחנו משתמשים בדלק גיבוי בחודשיים האחרונים".

"עשרות אלפי אזרחים חסרי בית", המשיך. "המצב הרפואי תהומי. עשרות אלפי מבנים סדוקים כעת. יש סופת שלגים. יש תחזיות לשיטפונות באזור. המצב ההומניטרי הוא אסון". מחצית מהאוכלוסייה נעקרה, מספר גדול מתגורר במחנות אוהלים או בשכונות רעועות, שנבנו לרוב בין מטעי זיתים או על אדמה קשה ועקרה. רבים מתגוררים בבניינים מופצצים שננטשו במהלך המלחמה.

בצפון מערב סוריה חיים כ-4.5 מיליון בני אדם - כמעט כולם, 4.1 מיליון, זקוקים לסיוע הומניטרי, על פי האו"ם. הטיפול הרפואי מועט, וכך גם תשתית נוראה לאחר שנים של הפצצות של כוחות הממשלה ובעלות בריתם הרוסים.

באזור גם אין מספיק רופאים מה שמתגלה במיוחד בזמן אסונות, ורבים מבתי החולים ומרכזי הבריאות שלו נהרסו. בתי חולים הופצצו שוב ושוב על ידי תקיפות אוויריות של כוחותיו של אסד או של כוחותיו של בעלי בריתו הרוסים, שנתנו לעתים קרובות כיסוי אווירי במהלך המלחמה.

האגודה הרפואית הסורית האמריקאית, התומכת ב-36 מתקנים רפואיים בצפון מערב סוריה, מסרה כי ארבעה מבתי החולים שלה ניזוקו ופונו.

רעידות אדמה סוריה אסד ולדמיר פוטין מורדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד