כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"מתעורר וכל החדר רועד"

עדויות נפגעי רעידת האדמה: "הצעקות לא פסקו"

היום פגעו רעידות אדמה קשות שכמוהן לא נראו מזה שנים בסוריה ובטורקיה, והובילו למותם של 2,300 אנשים. רדים, תושב טורקי שנכח באחד ממוקדי רעידת האדמה, סיפר: "ב-40 שנות חיי מעולם לא הרגשתי דבר כזה". תושב נוסף במדינה אמר כי "היה רעש אדיר והבניין שלידנו קרס. רצתי החוצה. היו צעקות בכל מקום. התחלתי לפנות אבנים בידיים, וחילצנו פצועים, אבל הצעקות לא פסקו"

עדויות נפגעי רעידת האדמה: "הצעקות לא פסקו"
רגע קריסת בניין בטורקיה צילום: צילום מסך

היום פגעו רעידות אדמה בטורקיה ובסוריה, שהובילו לנפגעים רבים ולכאוס בשתי המדינות. עד כה נספרו 2,300 הרוגים השתי המדינות, ובשתיהן מתמודדים עם אלפי נפגעים כשהמספרים ממשיכים לעלות. רה"מ נתניהו הנחה לשלוח סיוע לטורקיה וגם לסוריה.

ברחבי העולם מצטברות עדויות רבות של נפגעי רעידת האדמה. ארדם, תושב העיר הטורקית גזיאנטפ סיפר: "ב-40 שנות חיי מעולם לא הרגשתי דבר כזה. מצאנו את עצמנו מיטלטלים בחוזקה לפחות שלוש פעמים, כמו תינוק בעריסה".

תושב העיר דיארבקיר סיפר על רגעי רעידת האדמה: "היה רעש אדיר והבניין שלידנו קרס. רצתי החוצה. היו צעקות בכל מקום. התחלתי לפנות אבנים בידיים, וחילצנו פצועים, אבל הצעקות לא פסקו. אחר כך הגיעו צוותי ההצלה". אישה נוספת סיפרה כי: "היינו תשע נפשות בבית, ושניים מהבנים שלי עדיין בהריסות. אני מחכה להם".

עודד תלמור, ישראלי ששהה בטורקיה, סיפר ל-103FM: "אני בסדר, תשמע, לא מובן מאליו. קצת אחרי 4 לפנות בוקר, אני ישן בחדר, אתה מתעורר כל החדר רועד. חתיכות מהקירות נופלות על הרצפה, הזכוכיות נשברו, הייתה סערה בחוץ, רוח פרצים. צרחות, צעקות, תאורת החירום לא עבדה. רצתי לחדר המדרגות ששגם היה ממש הרוס. חיכיתי שזה קצת יירגע. עדיין רצתי חזרה לחדר, לקחתי את הארנק, דרכון, מעיל, כי מאוד קר פה. אחרי זה גם השותף שלי היה בחדר לידי, הוא נתקע שם. הדלת שלו, בגלל שהקירות זזו, נתקעה שם".

עוד סיפר תלמור: "הוא היה משהו כמו איזה דקה, קירות נופלים, אבק, כל החלונות נשברו אז יש גם רוח. עליתי עוד הפעם לקומה השישית, ניסיתי לבעוט בדלת. הוציאו אותו אחרי שלוש שעות, שלוש שעות הוא היה תקוע. הוא היה קר רוח, ממש בסדר. הרבה בניינים שקרסו, המון אבנים, חלקים מבניינים שנפלו. הכול מלא פה כמו פסולת של בניין. חלק מהכבישים זזו, אז יש כמו גלים כאלה. יש פה הרבה כוחות הצלה. לפני חמש דקות הוציאו אישה מהבניין שקרס לגמרי".

טורקיה סוריה צעקות רעידת אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד