י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

המדינה נגד 'בצלם': יופסק הסיוע בשירות האזרחי

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי: "ארגון הפועל כנגד מדינת ישראל וכנגד חייליה המוסרים נפשם בגבורה עילאית"

המדינה נגד 'בצלם': יופסק הסיוע בשירות האזרחי
פלאש90

ארגון "בצלם" לא יוכל מעתה להעסיק מתנדבים במסגרת שירות לאומי-אזרחי, הסיוע מהמדינה יבוטל ותוסר הגדרתו כגוף מפעיל בהקשר של מתנדבי שירות לאומי-אזרחי עם סיוע ממלכתי.

במכתב חריף ששלח מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, למנכ"ל ארגון "בצלם" חגי אלעד, הוא תקף את התנהלות הארגון בכל הקשור לפעילותו כנגד מדינת ישראל וחיילי צה"ל בארץ ובעולם, וכתב כי סיוע של המדינה לא יינתן "לארגון הפועל כנגד מדינת ישראל וכנגד חייליה המוסרים נפשם ממש בגבורה עילאית למען הבטחת שלומם וביטחונם של כלל האזרחים מכלל המגזרים הסובלים כבר שנים רבות מירי על בתיהם, נשיהם וילדיהם".

עוד הוסיף ג'רבי: "בתקופה האחרונה מדינת ישראל מתמודדת עם איום אלפי רקטות וטילים על מיליונים מאזרחיה, ומנהלת מערכה מקיפה על מנת להסיר את האיום על כלל תושבי המדינה. בנוסף, המדינה מתמודדת בזירה הבינלאומית עם מסע דה-לגיטימציה הכולל הפצה של שקרים והסתה חמורה כנגד חיילי צה"ל, הצבא המוסרי בעולם. לצערי, ארגון 'בצלם' נותן יד למסע הכפשה זה. הנתונים והעמדות שמפיץ הארגון בארץ ובעולם מעודדים את אויבינו במדינות העולם וגורמים להתבטאויות אנטישמיות קיצוניות כנגד מדינת ישראל ואף למעשים אנטישמיים אלימים כנגד יהודים ברחבי העולם".

ג'רבי גם התייחס לסירובו של מנכ"ל "בצלם" לקרוא לחמאס ארגון טרור וטען כי "הניסוח המקצועי הוא שחמאס הוא ארגון פלסטיני חמוש". ג'רבי אמר: "נמסר לי כי גם סירבת להגדיר את ארגון חמאס כארגון טרור והאשמת את חיילי צה"ל בכך שירו על בתי אנשי חמאס. ארגון חמאס מוגדר לא רק על ידי מדינת ישראל כארגון טרור אלא אף על ידי ארצות הברית ומדינות נוספות ברחבי העולם.

"הנזק העלול להיגרם למדינת ישראל מהתבטאויות וממעשים אלו הינו נזק בל ישוער היכול להביא להחרמתה מפורומים בינלאומיים ולפגיעה בכלכלתה בעקבות כך. כמו כן, כבר הוכח בעבר גם כי דברי בלע המופצים על ידי ארגונים שונים כנגד המדינה וחייליה בזמן מלחמה, גרמו למעצרים ולהעמדה לדין של קצינים וחיילים שכל פשעם הוא שהיו מוכנים להסתכן על מנת להגן על אזרחי המדינה המותקפים על ידי האויב", כתב ג'רבי.

ג'רבי סיכם ואמר, כי "השירות הלאומי-אזרחי הינו מוסד ממלכתי המכיל מגוון של גופים מפעילים ואנשים המחזיקים בדעות פוליטיות שונות. אך ישנו קו ברור המפריד בין עמדה פוליטית לגיטימית בשיח הפוליטי הישראלי לבין הפצה ופרסום של שקרים והשמצות בארץ ובעולם, הגורמים נזק חמור למדינת ישראל ולחיילי צה"ל. איני רואה כל אפשרות להמשיך את אישור ארגונכם כגוף המקבל סיוע ממדינת ישראל".
מלחמה שירות אזרחי ג'רבי בצלם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד