כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"אבן הטוען"

הכירו: המהפכה במצוות השבת אבידה

בעקבות כך שבשנים האחרונות התרבה בלעה"ר הציבור החרדי ומלאכת הכרזת מצוות השבת אבידה נעשתה קשה יותר התקבלה יוזמה חדשה על הכרזה במרכזים גדולים של היכלי התורה | כל הפרטים

הכירו: המהפכה במצוות השבת אבידה
אבן הטוען בישיבת מיר צילום: באדיבות המצלם

בישיבת מיר בירושלים התקיימה בשבוע האחרון יריית הפתיחה במעמד השקת פרויקט "אבן הטוען" שיביא למהפכה וחיזוק במצווה היקרה של 'השבת אבידה'.

אבן הטוען הינה יוזמה חדשה של כמה תלמידי חכמים מישיבת מיר בהכוונת אבות בתי הדין לחזק ולתקן מצווה דאורייתא זו של השבת אבידה.

בשונה מבעבר שהציבור החרדי היה קטן יחסית ואנשים הכירו זה את זה וע"י הכרזה אדם היה מצליח להשיב את האבידה למאבד, בזמנינו הציבור גדל ומפוזר על פני ערים ושכונות ומחמת כן יש קושי גדול להשיב את האבידה למאבד, מחמת כן בזמנינו הכרזה על מציאת האבידה לא יעילה, ובפרט שאין מקום מיוחד וקבוע להכריז על האבידות, והמודעות נשארות תלויות לזמן קצר מאד, בעקבות כך המאבד כלל לא יודע שאבידתו נמצאה. וכן המוצא לא מצליח להחזיר את האבידה, והדבר גורם שאנשים רבים לא רואים טעם להגביה את האבידה ולנסות להשיבה. ובכך פעמים רבות מבטלים מצוות עשה מדאורייתא של "השב תשיבם" "ולא תוכל להתעלם".

בנוסף לזה, בדורות הקודמים היה ערך לכל חפץ ואנשים חסו על ממונם, משא"כ בזמנינו רוב המוצרים מיוצרים במפעלי ענק ומיובאים מחו"ל ונמכרים במחירים מאד זולים ולא תמיד שווה למאבד להתאמץ ולחפש את אבידתו, וזה גם גורם שפעמים יש זלזול אף באבידות שהן חשובות למאבד.

כעת, יזמו כמה תלמידי חכמים בהכוונת גדולי הדינים לתקן ענין זה ע"י תלייה של "אבן הטוען" באופן קבוע ובולט במקומות מרכזיים, בבתי כנסיות, בתי מדרשות, כוללים, ישיבות ומקוואות. ועל ידו יהיה למוצא מקום קבוע להכריז, ולמאבד יהיה מקום קבוע לחפש את אבידתו, ובזה יתרבו לעין ערוך קיום מצוות השבת אבידה בכמות ואיכות.

"אבן הטוען" הינו שלט קבוע מעוצב, עם מספר הלכות הנחוצות לידיעת המוצאים, אשר תחתיו יש גיליון לרישום פרטי האבידות והמציאות.

המקום בראשון שנבחר להתחיל בפרויקט "אבן הטוען" ולהחזיר עטרה ליושנה, נבחרה ממלכת התורה הגדול בעולם בכמות ובאיכות ישיבת מיר המעטירה בירושלים ומשם מקווים שתתרחב לכל בתי המדרשות הכוללים והישיבות.

ישיבת מיר השבת אבידה אבן הטוען

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד