כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"גם בחופש אל תתלבשו כ'מיזרוחניקים'"

הגר"צ בוארון תוקף את תופעת בני הישיבות המשוטטים בחופשת בין הזמנים בחולצות טריקו ונעלי ספורט

צילום: קובי הר צבי
צילום: קובי הר צבי

הגר״צ בוארון בשיחה לבני הישיבות מזהיר: לא להדמות לדתיים הלאומיים בחופשת בין הזמנים.

בשיחה שנשא הגאון רבי ציון בוארון בפני בני ישיבות דיבר על הרב על שמירת צביונום ותדמיתם הרוחנית של בני הישיבות בבין הזמנים.

בתחילת הדברים ציטט הגר״צ בוארון את דברי הרמב״ם בהלכות דעות: ״כשם שהחכם ניכר בחכמתו ובדעותיו והוא מובדל בהם משאר העם, כך צריך שיהיה ניכר במעשיו וכו׳ בדבורו בהלוכו ובמלבושו״.

״ולכן", ציין הרב, "צריך כל אחד ואחד גם בימי בין הזמנים להקפיד על צורת ה׳בן תורה׳ ולא להידמות ל׳מזרחי׳ עם התיקים הגדולים על הגב וכן להיזהר לא להימצא במקומות שאינם ראויים לבני תורה״.

וכמו כן הזהיר הגר״צ בוארון בדבריו: ״ייתכן ובחור יפגש עם צעירים דתיים לאומיים במקומות שונים וצריך לדעת לא להיכנס עמם לוויכוחים מיותרים שעלולים לגרום נזק לאותו הבחור, ואין צורך לנסות לשנות את דעתם״.

תוך כך, גורמי ההצלה מציינים כי עם כל החשיבות שיש בלבוש בן הישיבה הטיםוסי הכולל כובע, חליפה ונעלי עור שחורות, איון לצאת לטיול שטח בלבוש כזה שכבר גרם לאסונות כבדים. "לבוש חם מידי המאפיין את בני הישיבות עלול לגרום להתייבשות, כך גם קרו כבר מקרי אסון רח"ל בשל אי שימוש בנעלי שטח מתאימות. מי שמתעקש לצאת לסיור במדבר יהודה כמו היה באולם ממוזג של הישיבה, מסכן את נפשדו ועדיף שלא יצא לשטח".
אסון בין הזמנים לבוש בן ישיבה הגרצ בוארון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 32 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד