כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

חשב שיכול להתחמק מהחוב אך אכל אותה בגדול

רשם ההוצאה לפועל בלשכת באר שבע, איל רוזין, אישר פתיחת תיק מחדש לגביית חוב מזונות בהוצאה לפועל בסך 179,837 ₪ בעקבות אי תשלום דמי המזונות בין השנים 2011 - 2020

חשב שיכול להתחמק מהחוב אך אכל אותה בגדול
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחרונה אישר רשם ההוצאה לפועל מלשכת באר שבע, איל רוזין, פתיחת תיק מחדש לגביית חוב מזונות בהוצאה לפועל לזוכה אשר לא שולמו לידיה או לילדיה בסך כולל של 179,837 ₪ בין השנים 2011 עד 2020 קודם לבקשה.

בהחלטה נאמר, כי הזוכה עצמה נמצאת בהליך פשיטת רגל מחודש 10/2012 ועד היום. החייב עצמו קיבל את צו כינוס הנכסים בחודש 9/2010 ויצא מהליכי פשיטת הרגל בהפטר ביום 6/8/2018, כאשר חוב המזונות מוחרג ממנו. 

בית משפט לענייני משפחה התיר לאשה לגבות את חיובי מזונות לתקופה עובר ליום 7/9/2020 ככל שתוכיח שאלה אכן לא שולמו לידה על ידי החייב, זאת במסגרת בקשה להגדלת קרן החוב בתיק ההוצאה לפועל, המתנהל ברשות האכיפה והגבייה.

עוד נאמר בהחלטה, כי לגישתה של הזוכה היא לא קיבלה דבר מאת החייב בין השנים 2011 ל- 2020, למעט תשלום של 13,139 ₪ אותו היא מבקשת לקזז – סכום אשר שולם לידיה כדיבידנד בהליך פשיטת הרגל של החייב. הזוכה נחקרה על ידי ב"כ החייב ובהם חזרה וטענה, כי לא קיבלה כל תשלום מאת החייב וכך גם טענה בסיכומים. לשיטתו של החייב, החייב שילם גם שילם את תשלומי המזונות, וכי הזוכה לא הוכיחה את אי קבלת הכספים. החייב הדגיש, כי הזוכה לא הייתה יכולה לכלכל את עצמה מבלי שהחייב היה משלם את מזונות הקטינים. 

הרשם קבע בהחלטתו, כי לאור רמת הראיות הנמוכה יחסית, לאור דברי הזוכה אשר מהימנים לו ולא נסתרו בראיות מצד החייב, לאור הסתירות שיש בדברי החייב, בהם שילם או שילם חלק, וכן לאור הפסיקתא החתומה של בית המשפט המחוזי בבאר-שבע (החייב מציין כי שילם 100 אלף ₪ לזוכה על מנת לסייע לזוכה לקבל הפטר, כאשר במסגרת הצו אשר נחתם על ידי בית המשפט המחוזי בבאר-שבע, מצוין במפורש כי 100 אלף ₪ משולמים לצורך איזון משאבים בין החייב לזוכה, ואין בכך כדי להוות תשלום דמי המזונות), הוא שוכנע שהזוכה הצליחה להרים את נטל הראיה ולהוכיח כי החייב לא שילם את תשלומי המזונות בתקופה האמורה בבקשתה לכל הפחות עד מועד חתימת הפסיקתא, על כן, הורה הרשם על פתיחת תיק ההוצאה לפועל מחדש, וכן הורה, כי לא יינקטו הליכי גבייה עד משלוח אזהרה חדשה לחייב. 

 

הסדר חוב חוב כספי תשלומי מזונות פשיטת רגל הוצאה לפועל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד