כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
לא סופר את הבוחרים

דרעי מפר את ההתחייבות; יוזמה בקואליציה להשארת המס על משקאות מתוקים

הבטחת הבחירות לפח: ערב הבחירות הבטיח אריה דרעי כי יבטל את המס על המשקאות המתוקים. אלא שדרעי חזר בו ובוחן את ביטול הורדת המס על כלל המשקאות המתוקים | דרעי: "בשבועות האחרונים אני מקבל פניות רבות ממשפחות והורים רבים המביעים דאגה מהנזקים הרפואיים"

דרעי מפר את ההתחייבות; יוזמה בקואליציה להשארת המס על משקאות מתוקים
אריה דרעי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך מערכת הבחירות הבטיח יו"ר ש"ס אריה דרעי כי יבטל את גזירתו של שר האוצר לשעבר אביגדור ליברמן שהטיל מס על המשקאות המתוקים. אלא שעל פי דיווח ב'כאן 11', דרעי בוחן את ביטול הורדת המס על כלל המשקאות המתוקים והורדת המס רק ממשקאות דיאט.

דרעי שוקל את הנושא מחדש בעקבות פנייה של פורום נשות ש״ס שביקשו ממנו לבחון את הדבר שוב. לטענת הנשים שפנו לדרעי, יש צורך בהורדת המס רק על משקאות דייאט משום שהמס על המשקאות המתוקים מועיל לבריאות.

אריה דרעי בקלפי. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

כאמור, אחת מההבטחות המרכזיות של דרעי במהלך מערכת הבחירות הייתה הורדת המס על המשקאות. שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כבר פרסם את הצו להורדת המס על כלל המשקאות וכעת דרעי יצטרך לבקש ממנו ומהשותפים האחרים בממשלה להסכים ברגע האחרון לשינוי.

יו"ר ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי מסביר הערב: "המס שהטיל ליברמן על השתיה המתוקה לא נבע מדאגה לבריאות הציבור שלנו אלא ממטרה מכוונת לפגוע בו בכיס. הבטחנו לבטל את המס הזה וכך בכוונתנו לעשות".

"עם זאת", מסביר ח"כ דרעי "בשבועות האחרונים אני מקבל פניות רבות ממשפחות והורים רבים המביעים דאגה מהנזקים הרפואיים החמורים מצריכה מוגברת של השתיה המתוקה. בשל כך, במקביל להורדת המס, אני בוחן לקדם יוזמות הסברה ופעולות נוספות כדי לחדד את הנושא הבריאותי".

משה גפני | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני הגיב לדיווח ותקף: "עמדתינו היא שצריך למחוק את כל הגזירות של שר האוצר הכושל איווט ליברמן. ובאם יהיו דברים שצריך לתקן - אנחנו נתקן לאחר מכן".

מס משקאות ממותקים הורדת מיסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד