1. עמוד הבית
  2. רכב ותחבורה
  3. דו גלגלי

הצעת חוק: נהגים יחויבו לשמור מרחק בעת עקיפת רוכב אופניים

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי בשנים האחרונות חלה עלייה חדה במספר רוכבי האופניים שנפגעים מרכבים ומעורבים בתאונות דרכים. אור ירוק: "על המדינה לפעול למען הגברת המודעות והזהירות בקרב הנהגים בנושא רוכבי אופניים"
אור ירוק, י"ח אב תשע"ד 14/08/2014 14:53

חדשות 24 חדשות 24



לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים, אותה הגישו מספר חברי כנסת ממפלגות שונות, בהם: תמר זנדברג, יריב לוין, איתן כבל, יחיאל חיליק בר, מיכל רוזין, דב חנין, נחמן שי, אברהים צרצור, מירי רגב, ועמר בר-לב.

על פי הצעת החוק החדשה, נהג רכב לא יוכל לעקוף רוכב אופניים אלא אם כן הוא שומר על מרחק של מטר וחצי לפחות ממנו אם הנסיעה נעשית בדרך בינעירונית, ועל מרחק של מטר אחד לפחות ממנו, כאשר הנסיעה נעשית בדרך עירונית.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתבו חברי הכנסת כי בשנים האחרונות חלה עלייה חדה מאד במספר רוכבי האופניים שנפגעים מרכבים ומעורבים בתאונות דרכים. מטרת הצעת החוק היא "הגברת המודעות והזהירות ביחס לרוכבי האופניים בדרכים עירוניות ובין-עירוניות וחיזוק ההכרה בכך שרוכבי האופניים הם משתמשי דרך לגיטימיים".

חברי הכנסת הוסיפו כי על פי הנתונים, כ- 38% מכלל התאונות מתרחשות עקב אי שמירת מרחק, וזוהי הסיבה העיקרית לכלל תאונות הדרכים. על פי חברי הכנסת שהציעו את החוק, הבטחת מרחק בטוח בין רכב ממונע לאופניים בזמן עקיפה מבטיחה כי רוכב האופניים יוכל לרכב בבטחה. "קביעת מרחק מינימאלי לעקיפה בחוק", נכתב בדברי ההסבר, "המלווה בהגברת המודעות לחשיבות שבשמירת מרחק, יכולה להציל חיים".

עוד ציינו חברי הכנסת, כי מהניסיון בעולם ניתן ללמוד על כך שקיומם של חוקים כאלה עוזרים להעלות את המודעות בקרב רשויות אכיפת החוק לבטיחות רוכבי האופניים. על כן, מוצע לקבוע הוראה דומה גם בחקיקה הישראלית.

עמותת אור ירוק: " מספרם של רוכבי האופניים נמצא בעליה בשנים האחרונות. האופניים הם כלי תחבורה זול נוח ותורם לבריאות, אך יחד עם זאת, הרכיבה על אופניים יכולה להיות קטלנית. בתאונות בין אופניים לרכב, רוכבי האופניים, בדיוק כמו הולכי הרגל, פגיעים מאוד ואין להם הגנה של שילדת כלי הרכב ושאר אביזרי הבטיחות שיש בכלי הרכב. על המדינה להשקיע משאבים כדי לשפר את נושא התשתיות לרכיבה על אופניים בערים, בדרכים בין עירוניות ובשטח הלא סלול ובכך להקטין את הסיכוי של הרוכבים להיפגע בתאונה. בנוסף, מדינת ישראל חייבת לפעול להגברת המודעות והזהירות בקרב הנהגים בנושא רוכבי האופניים כחלק ממשתמשי הדרך".





הוסף תגובה

תגובות

אין לשלוח תגובה הכוללות דברי הסתה, דיבה וסגנון החורג מהטעם הטוב.
  1. חוקים קיימים הסברה והעלאת מודעות ישנו את המצב .  

    שמעון סודאי - יו"ר איגוד קציני בטיחות בתעבורה