כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

שנה וחצי מאסר לנהגת שגרמה למוות רוכב אופניים

בית משפט קבע: "להחמיר עם אותם עברייני תנועה הנוהגים באופן רשלני ומסכנים את ציבור משתמשי הדרך". אור ירוק: "על בתי המשפט למצות את הדין עם העבריינים הנוהגים ברשלנות ובחוסר זהירות ולגזור את עונשי המקסימום הקבועים בחוק"

שנה וחצי מאסר לנהגת שגרמה למוות רוכב אופניים

השופטת מגי כהן, מבית המשפט השלום לתעבורה בפתח-תקווה, גזרה לאחרונה חמישה-עשר חודשי מאסר בפועל על נהגת, אשר נהגה ברשלנות בדרך בין עירונית, בעודה ערה מעל ל-20 שעות וגרמה לתאונת דרכים קטלנית בה נהרג במקום רוכב אופניים מקצועי.

לפי גזר הדין, ב- 16 באפריל 2011 בשעות הבוקר המוקדמות, יצאה הנהגת לדרכה, לאחר שעבדה במהלך כל הלילה ולמרות שלא ישנה כ- 20 שעות קודם לכן. במהלך נסיעתה ובמהירות של 90 קמ"ש, פגעה הנהגת חזיתית ברוכב אופניים אשר הועף באוויר כתוצאה מהפגיעה ונהרג במקום.

על פי פסק הדין, אף שפגעה במנוח, המשיכה הנהגת בנסיעתה, איבדה שליטה על הרכב, ונעצרה רק כשהתנגשה במעקה בטיחות כ-180 מטרים ממקום הפגיעה. בנוסף, צוין בפסק הדין כי הנהגת לא הבחינה ברוכב האופניים לפני התאונה, במהלכה או אחריה - לא צפרה, לא בלמה ולא סטתה עם הרכב: "בלימת החירום נעשתה רק לאחר ששמעה את ה"בום"", נכתב בפסק הדין, "וזאת על אף שהאירוע התרחש באור יום, תנאי מזג האוויר היו טובים, שדה הראיה היה פתוח, ללא רכבים בכביש, וללא סטייה מצדו של רוכב האופניים". על פי השופטת, תנאי דרך אלו מעידים על נהיגה רשלנית חמורה, בייחוד מאחר והנהגת הודתה שאיננה רגילה לנהוג לאחר שעות כה רבות ללא שינה.

השופטת מגי כהן, הדגישה בגזר הדין את חשיבותו של עונש הולם למען ההרתעה בציבור. היא ציינה כי "בתקופה זו בה נהיגה רשלנית ומסוכנת בכבישים הפכה למכת מדינה, יש צורך מתמשך וממשי בהרתעת הרבים". לפיכך, ציינה השופטת, "על בתי המשפט להחמיר עם אותם עברייני תנועה הנוהגים באופן רשלני ומסכנים את ציבור משתמשי הדרך". השופטת הסבירה, כי ענישה שכזו תעורר בקרב הנהגים את ההבנה כי חיי אדם אינם הפקר, וכי חיי כלל משתמשי הדרך, בהם הנוסעים ברכבים, הולכי רגל ורוכבי אופניים, תלויים באופן נהיגתם ברכב, ועל כן עליהם לנהוג באחריות.

על הנהגת נגזרו חמישה-עשר חודשי מאסר בפועל, ועוד 12 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רשיון ל- 13 שנים, וקנס בסך 10,000 ₪.

עמותת אור ירוק: "על בתי המשפט להחמיר בעונשים של נהגים שגרמו לתאונות דרכים שגבו את חייהם של אחרים. אדם שנהג ברשלנות צריך להיענש בחומרה, על אחת כמה וכמה אם תוצאות העבירה הן הרות גורל ".

תנועה אור ירוק תאונות כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד