א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

עליה של 30% במספר ההרוגים בצמתים העירוניים בשנת 2013 לעומת השנה הקודמת

מנכ"ל אור ירוק: "המדינה חייבת להסדיר את הצמתים המסוכנים ברחבי הארץ על ידי כיכרות, רמזורים, פסי האטה או גשרים להולכי רגל. השקעה בתשתית הוכחה כמצילת חיים"

עליה של 30% במספר ההרוגים בצמתים העירוניים בשנת 2013 לעומת השנה הקודמת

50 בני אדם מצאו את מותם בתאונות דרכים צמתים העירוניים בשנת 2013, עליה של כ-30% ביחס למספר ההרוגים בצמתים העירוניים בשנת 2012, שבמהלכה נהרגו 39 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים. כך עולה מנתוני אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (2003-2013).

קיבוץ גלויות וחיל השריון בתל אביב, פנחס לבון, בן גוריון ושז"ר בנתניה, יצחק בן צבי וההסתדרות בחיפה, אלו רק כמה מהצמתים המסוכנים בערי ישראל.
בשנת 2013 נפגעו 7,128 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים העירוניים ו-50 נהרגו. מהנתונים עולה עוד כי במחצית הראשונה של שנת 2014 נפגעו מעל 3,000 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים ועשרה בני אדם נהרגו.

בדיקת עמותת "אור ירוק" לאורך העשור האחרון, חושפת כי בכל שנה נהרגים בממוצע בתאונות דרכים, שמתרחשות בצמתים העירוניים כ-50 בני אדם!

שמואל אבואב מנכ"ל אור ירוק: "המדינה חייבת להסדיר את הצמתים המסוכנים ברחבי הארץ על ידי כיכרות, רמזורים, פסי האטה או גשרים להולכי רגל. השקעה בתשתית הוכחה כמצילת חיים ולכן השקעת תקציבים להסדרת צמתים ומפגשי כבישים, היא אמצעי אפקטיבי להפחתת מספר ההרוגים בכבישים"

בתל אביב נפגעו 1044 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2013,שבעה בני אדם נהרגו.
בירושלים נפגעו 625 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2013, ארבעה בני אדם נהרגו.
בבאר שבע, נפגעו 486 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת 2013, אדם אחד נהרג.
בחיפה, נפגעו 409 בני אדם בתאונות דרכים בצמתים בשנת ,2013 שלושה נהרגו.
בראשון לציון, נפגעו 317 בני אדם בתאונות דרכים, בשנת 2013 שני בני אדם נהרגו.

צומת הינה הצטלבות, שבה סיכוי ההתרחשות של תאונות חזית- צד בין מכוניות הוא הגבוה ביותר. לעיתים ההתנגשויות הללו מתרחשות בשל העדר רמזור והסדרי תנועה בצומת.
בצמתים מתקיימת תנועה מעורבת של משתמשי דרך רבים שונים ומגוונים לצד כלי הרכב ובהם: גם הולכי רגל ורוכבי אופניים. ולכן נוצר חיכוך בין כלי רכב והולכי רגל. תאונות אלו לרוב, קטלניות יותר מתאונות בין שני כלי רכב, בשל פגיעותו הרבה של הולך הרגל.

הימצאות כיכר מרסנת את מהירות הנסיעה וגורמת להולכי הרגל לחצות את הכביש, בשני מעברי חציה קטנים ולא במעבר חציה אחד ארוך. במחקר שנערך בארצות הברית, נמצאה הפחתה של יותר מ-90% במספר ההרוגים במקום בו היה כיכר, מחקר נוסף הראה כי נמצאה ירידה של 76% במספר הפצועים והפחתה של 35% בכל סוגי התאונות. לכן, על המדינה להשקיע משאבים כדי לבנות כיכרות שהוכחו כמצמצמות במספר הנפגעים".

ניתן לצמצם את מספר הנפגעים בצמתים על ידי מספר פתרונות תשתית פשוטים:

מעגלי תנועה-המאפשרים זרימה של התנועה מחד, אולם גורמים להאטת מהירות התנועה, מאידך.
רמזור- המחייב עצירה בצומת ומאפשר מעבר בטוח גם להולכי הרגל.

הארת הצומת- מאפשרת ראות טובה יותר של הנהגים את כל משתמשי הדרך בצומת דוגמת הנהגים האחרים, רוכבי אופניים או הולכי הרגל.

שילוט בולט המתריע כי הנהג מתקרב לצומת וכי עליו להאט את מהירות הנסיעה ולהיות מוכן לכניסה לצומת.
תנועה אור ירוק תאונות כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד