כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

מפגעי דרך התגלו במעברי חציה ומדרכות בגבעתיים ובתל אביב

עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה בכביש. על המדינה לוודא כי להולכי הרגל ישנו מעבר חצייה בטוח, אשר יזוהה בקלות על ידיהם ועל ידי הנהגים"

מפגעי דרך התגלו במעברי חציה ומדרכות בגבעתיים ובתל אביב

לאחרונה יצאו מתנדבי עמותת אור ירוק מהיחידה הייעודית לשחזור וחקירת תאונות לערים ברחבי הארץ בכדי לבדוק האם ישנם מפגעי בטיחות המסכנים את התושבים. המתנדבים הקדישו מאמצים מיוחדים למפגעים בסביבתם של הולכי הרגל, העלולים לסכן את חייהם. המתנדבים הקדישו את מאמציהם בשתי ערים מרכזיות: תל אביב וגבעתיים.

בתל אביב, מצאו המתנדבים ארבעה מפגעים המפריעים להולכי הרגל ועלולים לסכן את חייהם. המפגע הראשון אותו מצאו נמצא ברחוב שדרות ירושלים פינת רחוב בני בתירא, בו מצאו המתנדבים כי ישנו מבנה העובר שיפוץ חיצוני הכולל פיגום אשר נבנה על המדרכה ונחסם בבד יוטה והמלווה בשלט אזהרה המפנה את הולכי הרגל למדרכה הנגדית. בפועל, הולכי הרגל לא עוברים למדרכה שממול אלא הולכים על הכביש בצורה מסוכנת. על פי המתנדבים, הדבר הנכון לעשות היה להשאיר מעבר פתוח להולכי הרגל ולהציב גג בטיחותי מפני נפילת כלי עבודה.

מפגע נוסף נמצא בתל אביב ברחוב גמליאל 3, בו מיקמו גדר זמנית לאור שיפוצים שנעשים במקום, תוך קיפוח זכותם של הולכי הרגל לנוע בבטיחות במקום זה. מפגע דומה נמצא ברחוב דיזנגוף 107, בו נעשות עבודות שיפוצים אשר כתוצאה מהן הוקמה גדר, המצמצמת באופן משמעותי את יכולת המעבר של הולכי הרגל והנכים במקום.

מפגע קצת שונה נמצא ברחוב פרישמן 41 בתל אביב, שם הולכי הרגל נאלצים לרדת אל הכביש באופן מסוכן עקב הסדר מסחרי עם בר, בו מוכרים משקאות לאורך שעות רבות בערב ובלילה ולעתים גם בשעות היום. שולחנות הבר תופסות את המדרכה כך שלהולכי הרגל כמעט ולא נותר מקום ללכת והם נאלצים להמשיך את דרכם על הכביש.

עוד מפגע עליו דיווחו המתנדבים של אור ירוק, נמצא בעיר הסמוכה גבעתיים, ברחוב בורוכוב 33. על פי הדיווח שהתקבל מהמתנדבים, במקום זה מתבצעות עבודות שיפוצים שגרמו לכך שהמדרכה נחסמה על ידיד מכולת פסולת בניה ושקי ענד של חומרי בניה, ללא כל שילוט אזהרה או מעבר להולכי רגל. על פי הדוח, המצב מאלץ את הדיירים בבתים הסמוכים לפסוע על הכביש ולסכן את עצמם בתאונת דרכים.

עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה בכביש וכל מפגש בין מכונית להולך רגל יסתיים בפגיעתו של השני. על המדינה לוודא כי להולכי הרגל ישנו מעבר חצייה בטוח, אשר יזוהה בקלות על ידיהם ועל ידי הנהגים".

אור ירוק תאונות הולכי רגל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד