כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

ח"כ מקלב: חיישן רוורס עשוי להציל חיי ילדים

עוד הוסיף: "ניתן היה למנוע מותם של ילדים רבים בתאונות דרכים לו אושרה הצעת החוק התקנת חיישן ברכב לנסיעה לאחור". אור ירוק: "המדינה והגופים האחראיים לכך חייבים להקדיש מאמץ והשקעה כדי לטפל בתאונות חצר"

ח"כ מקלב: חיישן רוורס עשוי להציל חיי ילדים

חבר הכנסת אמר את הדברים במסגרת נאום שנשא בכנסת לאחר פרסום נתונים מדאיגים אודות היפגעות ילדים בתאונות דרכים בישראל. עמותת אור ירוק: "המדינה והגופים האחראיים לכך חייבים להקדיש מאמץ והשקעה כדי לטפל באופן דחוף ומעמיק בגורמי הסיכון לתאונות חצר במגזר הלא-יהודי".

חבר הכנסת אורי מקלב ממפלגת יהדות התורה, נשא לאחרונה נאום מיוחד בישיבת הכנסת, לאחר פרסום דו"ח עמותת "אור ירוק" בדבר היפגעות ילדים בתאונות דרכים. על פי הדו"ח של אור ירוק, ישראל היא המדינה בה נהרגים הכי הרבה ילדים בתאונות דרכים מבין המדינות המפותחות. בנאומו, הדגיש חבר הכנסת את העובדה כי מספר רב של ילדים, כולם מהמגזר הערבי, נהרגו כתוצאה מנסיעה לאחור, מוות שניתן היה למנוע לו הותקנו ברכבים חיישני נסיעה לאחור.

חבר הכנסת מקלב ציין בנוסף כי לכנסת הובאה הצעת חוק של מספר חברי כנסת בנושא, אך משרד התעבורה התנגד, בטענה שיפעל בנושא באמצעות תקנות. מאז, מציין חבר הכנסת, עברו כבר שנתיים אך טרם נקבעו תקנות בנושא, ואיש לא לוקח אחריות על כך: "כי שילדים ימשיכו להיפגע ולהיהרג זה בסדר, אבל אף אחד לא ייקח אחריות ולא יאשר את החיישן הזה ובינתיים מעכבים חוקים ומעכבים תקנות".

עמותת "אור ירוק": "המדינה והגופים האחראיים לכך חייבים להקדיש מאמץ והשקעה כדי לטפל באופן דחוף ומעמיק בגורמי הסיכון לתאונות חצר במגזר הלא-יהודי. זאת, בין היתר באמצעות חינוך והסברה ממוקדת לילדים ולמשפחותיהם במגזר, אכיפה מוגברת בתוך היישובים הערביים, עידוד רכישת אביזרי בטיחות לרכב שיכולים למנוע תופעה זו וטיפול מקיף בבעיית התשתיות הלקויות, המוכרת כבר שנים ובכל זאת אינה מטופלת כראוי."
אור ירוק תאונות אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד