כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
האמריקאים חושפים

בלון הריגול היה עם חומר נפץ להשמדה עצמית

בגובה 200 רגל עם מטען בגודל של מטוס סילון ומשקל של אלפי קילוגרמים, בלון הריגול הסיני היה עם חומר נפץ שנועד להשמיד את עצמו. דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, הגן על ההחלטה לדחות את פיצוץ הבלון עד שהוא יהיה מעל המים

בלון הריגול היה עם חומר נפץ להשמדה עצמית
בלון ענק צילום: Pixabay

פקיד בכיר בפנטגון אמר כי בלון הריגול הסיני נשא חומר נפץ כדי להשמיד את עצמו, הוא היה בגובה 200 רגל ובעל מטען בגודל של מטוס סילון. גנרל גלן ואנהרק, מפקד פיקוד צפון ארה"ב, חשף את הפרטים חדשים על הבלון שהופל בשיחה עם עיתונאים ביום שני.

דבריו הגיעו בעקבות דבריו של דובר המועצה לביטחון לאומי, ג'ון קירבי, שהגן על החלטתו של הנשיא ג'ו ביידן להמתין ולהפיל את הבלון הסיני עד שהוא יעבור את קו החוף של דרום קרוליינה בשבת.

"מכיוון שהנשיא החליט שהם לא ירו בו עד שיוכלו לעשות זאת בבטחה, וזה אומר מעל המים, זה העניק לנו הזדמנות נהדרת להשיג הבנה טובה יותר, ללמוד את היכולות של הבלון הזה", אמר לעיתונאים

ביידן הורה להפיל את הבלון ביום רביעי האחרון, אך צבא ארה"ב עצר את ההפלה עד יום שבת אז הבלון היה מעל הים, חיל האוויר הוריד את הבלון עם מטוס קרב F-22 חמוש בטיל AIM-9X Sidewinder.

העיכוב בהפלה הביא להתקפות פוליטיות מצד הרפובליקנים, שרבים מהם דרשו להפיל אותו מעל היבשה זמן קצר לאחר שדווח לראשונה שהוא טס מעל מונטנה.

 

 

סין בלון בלון תצפית ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד