י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
יצא בשן ועין

סלמאן רושדי שובר שתיקה לאחר הדקירה: "יש לי סיוטים"

הסופר סלמן רושדי שנדקר באכזריות בקיץ שעבר באירוע ספרותי במערב ניו יורק על ידי טרוריסט איראני, אמר שהוא סובל מלחץ פוסט-טראומטי, הוא נשאר עיוור בעין אחת לאחר שנדקר כמה פעמים. "מצאתי את זה קשה לכתיבה, זה מאד קשה. אני יושב לכתוב, ושום דבר לא קורה"

רושדי לפני התקיפה
רושדי לפני התקיפה צילום: צילום מסך

הסופר הבריטי ממוצא הודי, סלמן רושדי שבר שתיקה מאז שנדקר באכזריות בקיץ שעבר באירוע ספרותי במערב ניו יורק, ואמר כי הוא סובל מלחץ פוסט-טראומטי והוא נותר עיוור בעין אחת.

"יש דבר כזה PTSD, אתה יודע", אמר ל"ניו יורקר" בראיון הראשון שלו מאז שנדקר 15 פעמים על ידי טרוריסט מוסלמי איראני שנה שעברה.

"מצאתי את זה מאוד מאוד קשה לכתוב. אני יושב לכתוב, ושום דבר לא קורה. אני כותב, אבל זה שילוב של ריקנות, דברים שאני כותב ושאני מוחק למחרת. עדיין לא יצאתי מזה, באמת".

המתקפה על רושדי, בן 75, הגיעה לאחר שמחבר הספר "פסוקי השטן" המלגלג על האיסלם, הסתתר במשך עשור בגלל שהמנהיג העליון האיראני, האיייתוללה רוחאללה חומייני, פרסם פסק הלכה הקורא להרוג אותו ב-1989 ותייג את הספר כחילול קודש.

רושדי גם איבד ממשקלו מאז הדקירה וסובל מנזק עצבי בידו השמאלית. הוא דיבר בשטף אך בשפה רפה, והיתה לו צלקת גלויה בצד ימין של פניו.

"אבל בהתחשב במה שקרה, אני לא כל כך גרוע. כפי שאתה יכול לראות, הפציעות הגדולות נרפאו, יש לי תחושה באגודל ובאצבע ובחצי התחתון של כף היד. אני עושה הרבה טיפול בידיים, ואומרים לי שאני מצליח מאוד,.

"תמיד השתדלתי מאוד לא לאמץ תפקיד של קורבן", אמר. "אז אתה פשוט יושב שם ואומר, 'מישהו תקע בי סכין מסכן שכמוני' מה שאני חושב לפעמים" הוא אמר בצחוק.

רושדי אמר שהוא כבר לא יכול להקליד כמו לפני הפציעה בגלל "חוסר תחושה בקצות האצבעות", והוסיף שגם שינה היא מאבק. "יש סיוטים פשוט מפחיד. נראה שאלו הולכים ופוחתים.,אני בסדר, אני מסוגל לקום ולהסתובב", הוא אמר. "כשאני אומר שאני בסדר, אני מתכוון, יש חלקים בגוף שלי שזקוקים לבדיקות קבועות, זה היה פיגוע אדיר".

סלמאן רושדי איראן ארה''ב איסלאם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד