ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הציוץ שזעזע את העולם

האיש שהתריע על רעידת האדמה שלושה ימים לפני

חוקר הולנדי חזה נכון את רעידת האדמה בטורקיה, הוא צייץ על כך בטוויטר וספג קיטונות של בוז והרבה לגלוג. הוא מנהל את חברת החיזוי שלו לפי הכוכבים והשמש. התחזיות שלו אכן התגשמו וזעזעו את העולם

האיש שהתריע על רעידת האדמה שלושה ימים לפני
רעידת אדמה בסוריה צילום: White Helmets

בציוץ ב-3 בפברואר, חזה החוקר ההולנדי פרנק הוגרביטס כי רעידת אדמה בעוצמה של יותר מ-7.5 עלולה לפגוע בטורקיה. התחזית שלו התממשה שלושה ימים לאחר מכן, כאשר למעלה מ-4,000 בני אדם נהרגו בטורקיה ובסוריה.

הוא כתב: "במוקדם או במאוחר תהיה רעידת אדמה ~M 7.5 ## באזור זה (דרום-מרכז טורקיה, ירדן, סוריה, לבנון)". כך הוא צייץ ביום שישי האחרון. הציוץ שהפך לויראלי כעת, הותיר את הגולשים ברשת מזועזעים.

הציוץ שהתריע על רעידת האדמה

פרנק עובד דרך מערכת השמש והכוכבים במכון SSGEOS, שם הוא מבצע מחקר המסייע לגלות פעילות סיסמית. הוא חזה כי רעידת אדמה בעוצמה של 7.5 תתרחש באזור דרום-מרכז טורקיה, ירדן, סוריה ולבנון בפברואר 2023. התחזיות שלו אכן התגשמו וזעזעו את העולם.

גולשים רבים בטוויטר תייגו אותו כמדען לא אמין, והטילו ספק בתחזיותיו הקודמות. הוא שיתף שוב את הציוץ של סוכנות המחקר שלו SSGEOS זמן קצר לאחר רעידת האדמה, וצייץ כי יש אפשרות לרעידת אדמה שנייה, ואכן הגיע רעידת משנה בעוצמה של 7.6 בסולם ריכטר בטורקיה כשלוש שעות לאחר הציוץ.

רעידות אדמה רעידת אדמה בטורקיה סוריה טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד