כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אזהרת הבנק מהגדולים בעולם

חברת ההייטק מוציאה מישראל את מרבית כספיה

על רקע הרפורמה המשפטית, חברת ההייטק וויז מוציאה מישראל את מרבית כספיה. היא מצטרפת לפאפיה ולנוספות | בנק HSBC, מהגדולים בעולם, פרסם ביממה האחרונה דוח שנוגע לישראל בו הוא מזהיר מפני השלכות הרפורמה

חברת ההייטק מוציאה מישראל את מרבית כספיה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בנק HSBC, מהגדולים בעולם, פרסם ביממה האחרונה דוח שנוגע לישראל בו הוא מזהיר כי "ההיחלשות האפשרית של המערכת המוסדית בעקבות התרופפות הבלמים והאיזונים, עלולה להשפיע לרעה על עוצמת המטבע המקומי".

מדובר בדוח שעוסק במצב השקל, הבנק מציין כי "השילוב בין המתחים הגיאו פוליטיים לבין תוכניות הרפורמה של הממשלה החדשה כבר הובילו ליציאת הון מסוימת". עם זאת הבנק מחמיא לכלכלת ישראל ומדגיש כי ישנן סיבות נוספות להיחלשות השקל, ואולם הרפורמה עלולה להשפיע עליו ולפגוע בו.

בתוך כך, חברת ההייטק וויז מוציאה מישראל את מרבית כספיה על רקע המהפכה המשפטית. בדומה לפפאיה גלובל מדובר בכספים שנמצאים בחשבונות הבנק של החברה שיועברו לבנקים זרים, ולא בהפסקת פעילות בישראל, ההערכה היא שמדובר בסכום של עשרות מיליוני דולרים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח בעצמו עם חברות דירוג האשראי ובנקי ההשקעות בניסיון להשפיע על עמדתם ביחס לרפורמה המשפטית, כך פורסם בימים האחרונים ב'כאן 11' לצד דיווח כי נתניהו יזם שיחות עם בכירים בחברות ובבנקים כדי לנסות ולשכנע אותם כי אין ממש באזהרות שלפיהן המהלכים המשפטיים שממשלתו מקדמת עלולים להצדיק הורדת דירוג ומשיכת השקעות מישראל.

מדובר בשיחות חריגות כאשר מערכת היחסים בין חברות הדירוג למדינה מנוהלים במשך שנים על ידי הדרג המקצועי באוצר ובבנק ישראל ולא נהוג שפוליטיקאים ייקחו חלק בשיחות מהסוג הזה.

בנק ההשקעות האמריקני ג'יי פי מורגן כתב ללקוחותיו ביום שישי האחרון כי ישראל נמצאת בסיכון להורדת דירוג אשראי בעקבות הרפורמה המשפטית. "לרפורמה יכולות להיות השפעות לטווח בינוני על ההשקעות והצמיחה, באופן שקשה לכמת אותו", כתב הבנק. "הרפורמה המשפטית מעוררת חשש ביחס לעוצמת המוסדות ולאקלים ההשקעות במדינה".

הרפורמה המשפטית היי טק עזיבה ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד