כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תחקיר צה"ל

זו הסיבה שחציית האזרח ללבנון לא זוהתה

צה"ל ערך תחקיר ראשוני בעניין חציית האזרח שלשום משטח ישראל ללבנון | צה"ל: החשוד לא זוהה בעקבות טעות אנוש ותקלה טכנולוגית | האזרח, ככל הנראה מעורער בנפשו, ביצע מספר חציות של הגבול בעבר

זו הסיבה שחציית האזרח ללבנון לא זוהתה
כוחות יוניפי"ל בגבול לבנון צילום: צילום מסך

צה"ל קיים אתמול (שני) תחקיר ראשוני בנוגע לחציית האזר שלשום משטח ישראל ללבנון. מהתחקיר עולה כי בעת חציית האזרח תנאי מזג האוויר היו קשים. בנוסף עלה כי החשוד לא זוהה בעקבות טעות אנוש ותקלה טכנולוגית במערך הדיווח המבצעי והאיסופי. "מסקנות התחקיר יופקו ויילמדו באופן מיידי", מסר דובר צה"ל.

האזרח חצה את גדר הגבול ללבנון בשעות הצהריים של יום ראשון. לפי דיווחים בתקשורת הלבנונית, הוא נעצר בידי המודיעין הלבנוני לאחר שחצה את הגבול באזור עמק מרג' עיון, צפונית למטולה. עוד דווח כי החשוד, בשם ע.ד. הועבר לחקירה שמלווה בידי מערכת המשפט הלבנונית. בצה"ל גילו על כך בדיעבד ומסרו כי פרטי האירוע בבירור.

יצויין כי האזרח, ככל הנראה מעורער בנפשו, ביצע מספר חציות של הגבול בעבר. חצייתו המתועדת הראשונה מלפני כעשרים שנה. מערכת הביטחון מקיימת שיח בנושא בערוצי הקישור במטרה להשיבו.

ביום שני בשבוע שעבר דיווח האתר הלבנוני 'לבנון 24' כי אדם חדר ללבנון דרך הגבול עם ישראל. לפי הדיווח, הוא חצה את הגבול סמוך לכפר א-דהירה, המקביל לכפר עראמשה שבצד הישראלי בגליל המערבי. עוד פורסם כי המודיעין הלבנוני תפס את החשוד והוא נמצא בחקירה.



גבול לבנון חציית גבול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד