כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
האב מאושפז בכפייה

סיפור מחריד בקהילה החרדית: אשה מתה ברעב

אחד הסיפורים המזעזעים ביותר שידע הציבור החרדי • רבקה שושנה סלומון - אם חרדית מטבריה מתה ברעב לאחר שנים של עוני ומחסור • הבת הסתובבה ברחוב וניסתה להשיג את מספר הטלפון של הרב דרלי • כשנכנס לדירה הזדעזע למראה עיניו • האבא מאושפז בבית חולים לתשושי נפש והילדים נותרו חסרי כל

סיפור מחריד בקהילה החרדית: אשה מתה ברעב
טבריה צילום: David Cohen/Flash90

מקרה מחריד ומזעזע של עוני ומחסור שהובילו עד כדי מוות מרעב רח"ל, בקהילה החרדי.

מדובר במשפחה שעלתה לארץ לפני שנים, זוג הורים ומספר ילדים. 
לתרומה לילדי משפחת סלומון שאמם מתה ברעב>>>

בהמשך סבלה המשפחה מחבלי קליטה קשים מאוד, דבר שהוביל לערעור מצבו הנפשי של האב, כשבשיא אחז אותו טירוף נורא והוא התרוצץ בביתו עם סכין שלופה. רק בנס לא הסתיים האירוע באסון גדול. כוחות משטרה ומד"א ריסנו את האב ופינו אותו לאשפוז בכפייה, שם הוא נמצא עד עצם היום הזה.

במקביל הורע מאוד מצבה הכלכלי של המשפחה, הם סבלו מעוני ומחסור נורא, כולל מחסור במזון. יחד עם האם ע"ה וארבעת ילדיה התגוררה גם אמה הקשישה, כשהעול כולו מוטל על האם הצעירה שנאלצת לטפל גם בסבתא המבוגרת שאפילו אינה דוברת את השפה המקומית.

המצב הכלכלי החמיר והגב' נפלה למשכב בגלל תת תזונה ממנה סבלה. הילדים רעבו ללחם ובהמשך החלו לצעוד יום יום לארוחת צהרים בבית תמחוי הפעיל באזור, שם העניקו להם מנות כפולות, מתוך הבנה שגם בארוחת הערב לא יהיה להם מזון בביתם.

עם זאת, משום מה התפספסה העובדה שבבית נמצאות גם האמא והסבתא שנותרו רעבות.

כשהורע מאוד מצבה של האם, הבינה אחת הבנות שהיא חייבת להזעיק עזרה, אבל לא ידעה למי לפנות.

לבסוף נזכרה הבת בדמותו של איש חסד מהאזור. היא לא ידעה כיצד תוכל ליצור עמו קשר, ולכן צעדה ברחובה וכל אדם בעל מראה חרדי שפגשה ניסתה לבקש ממנו את מספר הטלפון של הרב, עד שהצליחה להשיג אותו.

כששמע הרב את פנייתה, מיהר לבוא לבקר בבית המשפחה, ונחרד למראה עיניו. בבית שררה הזנחה חמורה, עליבות, עוני, מחסור, ריח נורא, מקרר משרדי קטן שהיה ריק מכל תכולה!

הוא מיהר לסייע ובשלב ראשון הזמין אמבולנס כדי לפנות את האם לבית החולים, אלא שהיה זה מאוחר מדי. מצבה של האם כבר עבר את נקודת האל חזור. הרופאים ניסו להביא מזור לגופה הכחוש והצנום, אבל מאמציהם נכשלו. האם נפטרה ובתעודת הפטירה נכתבה סיבת המוות: תת תזונה!

לעת עתה הילדים והסבתא מתארחים בביתו של הרב, הם אוכלים "כמו ילדים אחרי השואה", כפי שמתארים זאת העוסקים במלאכה. המצב נורא, המשפחה חייבת עזרה דחופה.

עסקני הצדקה לא מתביישים לבכות כשהם מדברים על המקרה הזה: "מדובר במחדל עצום. ידינו שפכו את הדם הזה, חד וחלק. אנחנו חייבים לנסות לתקן את זה, לפחות מה שאפשר, לסייע לילדים, להקים עבורם קרן עזרה ותמיכה, לתת להם את השיקום לו הם דרושים ולסייע להם בהמשך החיים, כי אין להם אב ואם...

לתרומה לילדי משפחת סלומון שאביהם מאושפז בכפייה ואמם מתה ברעב>>>

 

קופת העיר טבריה רעב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד