כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בישראל הביעו נכונות

חשש מאינתיפאדה: ארה"ב מנהלת מגעים לרגיעה

שר החוץ האמריקני ביקש במהלך ביקורו באזור ל"עצירה זמנית" של הצעדים החד צדדיים לתקופה של כמה חודשים. מצד ישראל הובהר כי קיימת נכונות לנקוט בצעדים שעשויים למנוע הסלמה

חשש מאינתיפאדה: ארה"ב מנהלת מגעים לרגיעה
הצהרת נתניהו ובלינקן צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן ביקש במהלך ביקורו באזור בשבוע שעבר מראש הממשלה נתניהו ומיו"ר הרשות אבו מאזן להסכים ל"עצירה זמנית" (Pause במקור) של הצעדים החד צדדיים לתקופה של כמה חודשים במטרה לנסות ולהוריד את גובה המתיחות ביהודה ושומרון ולמנוע הסלמה. כך דווח ב'וואלה'.

ממשל ביידן חושש כי ההסלמה הנוכחית ביהודה ושומרון עשויה להוביל לאינתיפאדה שלישית ולכן היא מנסה לגבש רשימה של "צעדים שליליים" ששני הצדדים יתחייבו לא לבצע מתוך ההערכה כי זה יביא להורדת רמת המתיחות בשטח.

עוזרת שר החוץ האמריקני לענייני המזרח התיכון ברברה ליף, שהתלוותה לבלינקן בביקורו נשארה בארץ לאחר עזיבתו וקיימה שיחות המשך על אותן הבנות. ליף נפגשה עם מחזיק התיק הפלסטיני בלשכת ראש הממשלה, היועץ לביטחון לאומי צחי הנגבי, ועם יועצו הבכיר של הנשיא עבאס, השר חוסיין אל-שיח'.

הממשל האמריקני מעוניין שה"עצירה זמנית" תהיה למספר חודשים. הצד הישראלי יתחייב לדחות בניה בהתיישבות, דחיה של הריסות בתי פלסטינים ודחיה של פינוי של פלסטינים מבתיהם ביו"ש ובמזרח ירושלים. הפלסטינים בתמורה יקפיאו את כל המהלכים שהם מובילים נגד ישראל במוסדות האו"ם ובפורומים בינלאומיים שונים לצד חידוש התיאום הביטחוני עם ישראל שהופסק לפני כשבועיים בעקבות פעולת צה"ל בג'נין.

מצד ישראל הובהר לממשל ביידן כי קיימת נכונות לנקוט בצעדים שעשויים למנוע הסלמה, אך לצד זאת צוין הם לא יהיו באופן מוחלט, במיוחד בכל הנוגע לבניה בהתיישבות. הפלסטינים מצידם הבהירו כי הם מוכנים ל"לעצירה זמנית" כזו בתנאי שהיא תהיה הדדית. לדברי בכירים אמריקנים וישראלים ממשל ביידן ממשיך לקיים מו"מ עם שני הצדדים על מנת להשיג הבנות בנושא.

במשרד החוץ האמריקני ובלשכת ראש הממשלה נמנעו מלהגיב לדברים. מלשכת יו"ר הרשות הפלסטינית לא נמסרה תגובה. ראש המל"ל צחי הנגבי מסר כי "כל החלטות הקבינט בעקבות הפיגועים בירושלים יבוצעו ככתבן וכלשונן".

אנתוני בלינקן בנימין נתניהו ארה"ב אבו מאזן אלימות פלסטינים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד