כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

הכירו את ח"כ משה ליצמן • 'בין הזמנים' בלייבל'ה

המומחיות של מנחם שפירא בחמורים • מקווה נייעס בגירסת כיכר ספרא • וגם: מפגש הצלמים, המלחינים ופינת חידות נושאת פרסים

הכירו את ח"כ משה ליצמן • 'בין הזמנים' בלייבל'ה

בין הזמנים בארץ ובחו"ל
למרות רצונו העז של לייבל'ה להאריך את הזמן לפחות עד מוצ"ש כמצוות מרנן ורבנן, וגם בגלל שהמקלדת של הגלקסי 4S [רח"ל] התקלקלה, כפתה עליו הינדל'ה לקחת את הילדים לטיולים בפארקים ובאטרקציות, בנסיעות ובקניון רמות. למרבה המזל, המצלמה עדיין פעלה, וכך אסף לייבל'ה את מכסת סלבריטאינו השבועית.

• הסיבוב החל במודיעין עילית: כמו כל אברך מן המנין, ניצל לייבל'ה את המכירה המוזלת של משקפיים לאברכי הקריה - פרי יוזמתו של חבר המועצה הפעיל והמסור נחמן ניימן - כדי לחדש את משקפיו ומשקפי צאצאיו. תוך כדי מדידה, קלט לייבל'ה בזווית העין את נחמן בנשעיה, פטרונו של ניימן, מגיע להתעניין ולחזק את המכירה. לייבל'ה משוכנע שהטייקון המקומי רכש לכמה וכמה משפחות זוגות משקפיים על חשבונו.





• חופשת בין הזמנים בשיאה, ובעוד לייבל'ה ממשיך לשכשך את רגליו במימי החוף המהודר בהרצליה, (ובמסגרת מעקב לייבל'ה: השבוע סופסוף התפרסמה כתבת היח"צ השנתית של עיריית בני ברק על הנסיעות לחוף המדובר. שאפו) יש מי שנופש עם בני משפחתו במקומות רבים בארץ ובעולם. כך למשל חיים קליגר, הלשעבר של 'המבשר' והמוח מאחורי הפרסום ב'זמן' - השוהה בפראג. גם חבר הכנסת לשעבר ואיש העסקים בהווה אריאל אטיאס שוהה בימים אלו במקום כל שהוא בחו"ל. ואילו היו"ר לשעבר של אטיאס, אריה דרעי, נופש עם משפחתו בצפון הארץ ומסתפק במשלוח דובריו המסורים לחתונות שונות במרכז. לייבל'ה יכול רק לקנא.

• בנתב"ג נצפה השבוע העיתונאי שלמה קוק, שטוריו ב'כל ישראל' וב'בחדרי חרדים' נקראים בשקיקה. לייבל'ה, שנקלע לטרמינל 3, הצליח לתעד את קוק עם בנו הגדול ומשפחתו ממריאים לחופשה איי שם, והוא תוהה האם לא עדיף לחזק את אתרי הנופש בדרום שסבלו מנזק כבד?





• גם יעקב וידר, חבר נשיאות הליכוד ויו"ר המטה החרדי בליכוד, יצא לסוג של 'בין הזמנים' במסגרת משלחת הסברה לארצות הברית וקנדה של הליכוד העולמי. וידר ניצל את ההפוגה בין הפגישות עם בכירי הממשל ואנשי התקשורת כדי להעתיר בתפילה על ציונו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל. לייבל'ה מאמין שתפילה של וידר לא שבה ריקם, והוא תוהה כמה חב"דניקים כבר התפקדו לליכוד.





• ובגרמניה, צפה שליחו של לייבל'ה בחזן ישראל רנד וביונתן שינפלד משוחחים בלובי.





• ויש מי שמסתפק בלובי של מלון רמדה בירושלים, שם נצפה הראיס של ביתר עילית משוחח בסלולר סמוך לחלון, כאשר בשולחן הסמוך יושב הפרשן הפוליטי הותיק יעקב ריבלין.





• ואילו בני מחלב מפרויקט 'מתחברים', יצא יחד עם בחורי הישיבה למסע נודד בן שלשה ימים בשטחי הצפון. במהלך הנדודים צעדו הבחורים עשרים קילומטר רגלית, והכינו את האוכל במקום - מהפיתות ועד שאיבת המים.



פינת העיתונאים והעיתונים:
• לאחר שבועות ארוכים, החליט לייבל'ה שהגיע הזמן להניח ליומון האגודאי 'המודיע', ולאפשר לו להתאושש בשקט מהמשבר שעבר, בינתיים, עבר לייבל'ה למעקב צמוד אחרי העיתון-אח הליטאי, 'יתד נאמן'. לייבל'ה שמע השבוע שברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק מהדקים חגורות ומקצצים אחוז ניכר ממשכורות העובדים. על פי הדיווח, בעלי השכר הגבוה ספגו קיצוץ של עד 15 אחוז, ואילו השאר הסתפקו בקיצוץ מצומצם יותר. לייבל'ה מבטיח לעקוב אחר הנעשה.

• בחורי הישיבות המרשים לעצמם בבין הזמנים לקרוא את היומון הליטאי, נצפו ביום ראשון לאחר תפילת שחרית מדפדפים בקדחתנות הנה והנה בין דפי העיתון. הסיבה: היעלמות טורו של הסופר והמחנך חיים ולדר 'מול המראה' אשר מתפרסם מידי יום ראשון בעיתון במשך שנים, ובמקומו הופיע טור אחר שעסק בענייני הצבא ולימוד התורה. הקוראים המכורים לא נותרו זמן רב במתח, וכבר למחרת יכלו לגמוע את דבריו של ולדר בשקיקה.





• מדוע הצהיר חבר הכנסת יעקב ליצמן באחרונה ש'אני אשמח לעזור בכל נושא שתרצו ובכל העניינים - חוץ מוועדת כספים?' ללייבל'ה הגיע מידע חסוי כי תלמידי בית הספר של 'הבצפר' היו צריכים לבצע עבודת גמר בפרסום ומיתוג על חברה מסוימת או איש ציבור. אחד המשתתפים לקח את המטלה הלא קלה בכלל [תשאלו את קובי איזק] של מיתוג חבר הכנסת יעקב ליצמן. ההפתעה הגדולה הייתה בסיום הצגת המצגת, שם הובאה הקלטה בקולו של חבר הכנסת יעקב ליצמן, שהבטיח לעזור לתלמידי הבית הספר בכל העניינים... שאפו על הגימיק.





• ואפרופו ליצמן: הבוקר ב'ידיעות אחרונות' מישהו לקח קצת רחוק מדי את שיתוף הפעולה המפורסם בינו לבין הקולגה מוישה מ'דגל', וכתב חבר הכנסת 'משה ליצמן'.





• ואולי הטעות ב'ידיעות' מגיעה בשל היעדרותו הממושכת של כתב אתר הבית YNET לענייני, קובי נחשוני, ששב השבוע לביתו לאחר תקופת מילואים ממושכת בגבול רצועת עזה. לרגל שובו שלחו לו המעסיקים שי מכובד כאות הערכה והוקרה.





• עוד משרידי המלחמה: האיש והמיקרופון, אבי מימרן, שב בשבוע האחרון להגיש את המהדורה המרכזית ברדיו קול ברמה לאחר חודש ימים בו שהה ברצועת עזה כאיש מילואים ביחידת הרבנות הצבאית, ועשה מלאכת קודש עצומה בכל הקשור לזיהוי חללים. השבוע, לאחר שמימרן נקרא שוב לדגל, הוא נאלץ לבטל הנחייה בקעמפ של ישיבת מיר ברכפלד בכפר סבא. המארגנים מסכמים ללייבל'ה: 'מימרן אחלה בנאדם'.

• ואילו שמעון יאיר ברייטקופף, בעל המזנון ממשפחה, פתח מזנון כדרכו מימים ימימה בדייטש במאה שערים. שליח לייבל'ה לדייטש מדווח כי 'ברייטקופף הגיע לאחר סגירת העיתון ברביעי תשוש כולו. חברו ארליך בעל החשבון גדול בטוויטר (דער בלאט) היה עסוק'.





• ובגזרת השבועונים: היום בבוקר הוצפו משרדי 'בקהילה' במבול של טלפונים שהתלוננו כי המוסף לאשה החרדית 'פנינים' - לא צורף למגזין, ובמקומו הופיע המוסף של שבוע שעבר. בדיקה מהירה העלתה כי הדפוס טעה טעות מרה והדפיס את הקובץ הלא נכון. ב'בקהילה' התעשתו מיידית והדפיסו מהדורה חוזרת, ומחר תהיה הפצה נוספת למנויים. גם בחנויות - הרוכשים שקנו בחמישי ושיקנו בשישי, יקבלו בנוסף לחבילה הסגורה גם את 'פנינים' החדש. לייבל'ה אומר תמיד שצריך לשאת תפילה ש'לא תצא תקלה תחת ידינו'.





• האם בין הזמנים התבטל? לפי 'המודיע' ו'המבשר' שפרסמו את קריאתם של חברי מועצת גדולי התורה החסידית מאגודת ישראל התשובה חיובית לחלוטין. הראיה: ממודעות שהיו אמורות להתפרסם תחת הכותרת 'מבצע בין הזמנים' הוסרו המילים 'בין הזמנים', שהרי בין הזמנים איננו. לייבל'ה מתנחם באימרה של אחד מגדולי ישראל, שדן בהחלטה האם להמשיך את ה'זמן': "בסוף אצל הליטאים הבחורים יברחו מהישיבה ויישארו רק ראשי הישיבות והר"מים, ואצל החסידים הפוך - האדמו"ר נוסע לחופש והחסידים נשארים".

• ולסיום הפינה: העיתונאי ישראל כהן חיפש משו לקרוא בשבת האחרונה, זאת עקב כך שהאדמו"ר מויז'ניץ שוהה בחלדודנא ולכהן אין טיש לשהות בליל שבת. לאחר שעזר בבית ביום שישי, לקח כהן את הגי'פ שברולט שברשותו לקניון איילון ברמת גן, למען יוכל לקרוא את העיתון של אדלסון אחרי הגפילטע. לייבל'ה לא בטוח שמחיר הדלק שווה את העיתון בחינם.



ובכיכר ספרא:
• לייבל'ה תפס באחד המקוואות בירושלים את סגן ראש העיר ישראל קלרמן משוחח ארוכות עם יצחק הנאו, מנהל המחלקה למבני דת בעיריית ירושלים, ועם מנחם בלומנטל, מנהל מחלקת מקוואות במועצה הדתית. לייבל'ה ניסה לשמוע האם השיחה עוסקת ב'מקווה נייעס' כמקובל, אך להפתעתו התברר שבני החבורה עסקו בנושא המשך שדרוג ושיפוץ מקוואות ברחבי העיר. וכמובן יש תיעוד.



.

• בני משפחתו של המשנה לשעבר והאסיר בעתיד אלי שמחיוף, ערכו בשבוע האחרון מסיבת הפתעת יום הולדת לאביהם העסקן החשוב שפעל רבות למען עם ישראל בכהונתו כחבר מועצת העיר ירושלים. אחת ההפתעות הגדולות במהלך הערב היה ביקורו של יו"ר ש"ס והאסיר לשעבר אריה דרעי עם רב הסלבס מרדכי חסידים.





• קצת יותר מ-60 יום קודם החג, אבל שרגא ניימן, יקיר כל בית ישראל, האיש עם החיוך שלא מש לרגע, כבר נובר במרתפי סוחרי האתרוגים המהודרים. לייבל'ה בטוח שבעזרת ממון ראוי ימצא שרגא אתרוג כחמדת לבבו, למען יוכל לנענע כדבעי בחג הסוכות.





• תושבי בית שמש‏ העפילו השבוע לקבלת קהל אצל חבר מועצת העיר בית שמש ויו"ר אגודת ישראל בעיר, מחזיק תיק החינוך ישעיהו ארנרייך וצוות משרדו, לקראת פתיחת שנת הלימודים תשע״ה. לייבל'ה מציין שחסידי גור כיבדו את הבאים בפיצוחים.





• סגן ראש עיריית בני ברק הרב מנחם שפירא, מי שבקי ורגיל בעיסוק בפוליטיקאים מתוקף תפקידו כאחראי המוניצפאלי של 'דגל', מתמצא ככל הנראה גם בקרוביהם המהלכים על ארבע. יחד עם מנהל לשכתו אליהו ארנד עמד שפירא מאחורי ארגון המעמד הגדול של פדיון פטר חמור בהשתתפות הגר"ח קנייבסקי והגר"ש כהן. בתיעוד מאחורי הקלעים: שפירא עם רב המשטרה בגוש דן הרב אליהו קב.





• מאות תלמידי ישיבות בני עדות המזרח תושבי עיר התורה יצאו הערב להתאוורר בבריכה בגוש דן, בפעילות סגן ראש העיר אליהו דדון. למקום הגיעו לבקר ראש העיר זייברט, סגנו מנחם שפירא, חברי מועצה ועוד.





• ואחרון משלוחי הציבור המסורים: ח"כ אייכלר מנצל את הפגרה כדי לשפוך שיח בציון הרשב"י במירון. לייבל'ה תיעד את הח"כ האגודאי בתפילה חרישית.



פינת המוזיקה

פינת המזל טוב:
• מזל טוב מיוחד לכתב הבית הפרלמנטרי יהודה הלוי סולובייצ'יק, שנישא השבוע ביום ראשון באולמי נוף ירושלים בבית וגן. במשתתפים: חברי הכנסת אלי ישי, משה גפני, מאיר פרוש, ניסים זאב, אורי מקלב. ראש העיר ישראל פרוש, סגני ראש העיר החרדים בכל מקום שהם ועוד כהנה וכהנה אנשי תקשורת ומדיה. הערב התקיימה שמחת שבע ברכות מיוחדת לידידיו של החתן בביתו של הרב רפאל וולף בבני ברק, ובה השתתפו בין השאר ח"כ יעקב אשר, מזכיר מועצג"ת אברהם רובינשטיין, חבר המועצה ראובן קורלנסקי והעיתונאי בני רבינוביץ'.








• ברכת מזל טוב ליועץ הפרלמנטרי של ח"כ אשר, דודי זלץ, לרגל הולדת בתו הבוקר בשעה טובה.

• ועורך הדין האגדי ובעל הטורים משה יצחק אוסדיטשר, בירמ"צ בשבוע שעבר את בנו בסיטי טאואר - לשם הגיעו כל המי ומי לאחל מזל טוב. לייבל'ה ראה גם את בני רבינוביץ עמיתו לתכנית הבוקר בקול חי, ושמע גם את ליפא שמעלצר מקפיץ את הקהל.





• ברכת מזל טוב לחיים ספרין, האיש ולב הזהב, שבירמ"צ את בכורו באולמי הבית 'היימישע עסן' ברמב"ן 8 ברחביה בתחילת השבוע. לייבל'ה ששתה כדבעי באולמי 'נוף', התקשה להגיע והוא מבטיח להשלים בהזדמנות.

פינת החידה השבועית:
• באיזו מאפייה בני ברקית מפורסמת נצפה הערב עכבר מגודל פוסע מעדנות כבקי ורגיל על החלות טרם אפייתן?

• המקום: לובי מלון הילטון בתל אביב.
השעה: 00:00-2:00 בליל אמש.
התזמון: שני עיתונאים המסקרים תחום זהה בכלי תקשורת שונים, מגיעים למקום בשעות נפרדות וללא תיאום, ולוגמים מאותה חבית של בירה גולדסטאר.
מי הצמד ומדוע הגיעו למקום?

בין הפותרים יוגרל מנוי ל'ישראל היום'.

• האירוע: חתונה פוליטית בתחילת השבוע.
השיחה: חברת כנסת ליכודניקית מחייגת לחזן נודע.
המטרה: לאחל מזל טוב לחתן, ושלא ישכח להציץ לוועדת הפנים מדי פעם...
ליצמן עיתון ישראל כהן לייבלה מימרן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד