י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

סופת "ברברה": 12 צבי ים פגועים נפלטו אל החופים • צפו

בעקבות סופת ברברה שפוקדת את ארצנו בימים האחרונים, נפלטו אל חופי ישראל 12 צבי ים פגועים, זאת בשל טמפרטורת הים שיורדת ומחלישה אותם • צפו

סופת "ברברה": 12 צבי ים פגועים נפלטו אל החופים • צפו
צב ים שנפלט אל החוף צילום: מתוך הסרטון

בכל שנה כשמגיע החורף ומזג האוויר סוער, טמפרטורת הים יורדת ומחלישה את הצבים. זרמים ורוחות חזקות סוחפות את צבי הים החלשים והפגועים לחוף באפיסת כוחות.

איסוף צבי הים מהחופים. צילום: ד"ר יניב לוי המרכז להצלת צבי ים, רט''ג

סופת ברברה שפוקדת את ישראל בימים האחרונים נותנת את אותותיה ומאז תחילתה נפלטו אל החופים 12 צבי ים פגועים. עם שבוע שעבר המספר של הצבים הפגועים שנפלטו מהים עומד על כ-20 צבי ים פגועים.

במקרה אחד מדובר בצבת ים במשקל של כ-95 ק"ג, הגבוה ביותר עד כה. 

הצבים מועברים למרכז הארצי להצלת צבי ים של רשות הטבע והגים ושם מבצעים להם בדיקות מקיפות ומעניקים להם טיפול מקצועי הכולל בין היתר, אבחון רדיולוגי ב-CT, מתן נוזלים, תרופות אמבטיות מים חמימים כנגד הקור ועוד.

אנשי מרכז ההצלה לצבי ים מבהירים שבשום אופן אין לנסות להחזיר צב פצוע לים! צב ים שנפלט לחוף הוא חלש וצריך טיפול רפואי. גם אם כלפי חוץ הוא נראה שלם, רוב הסיכויים שהוא סובל מפגיעות פנימיות, למשל דלקת ריאות, פגיעת הדף או היפותרמיה ולכן יש להביא את הצב לטיפול במרכז להצלה לצבי ים.

כמו כן כאשר מוצאים צב ים מסובך בפסולת פלסטיק אסור לשחרר את החסימה באופן עצמאי ואסור להחזיר את הצב חזרה לים. שחרור של החסימה עלול לגרום לנזק וחייב להתבצע ע"י אנשי מקצוע במרכז ההצלה ותוך מתן טיפול רפואי מתאים.

סופת ברברה צב ים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד