י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"צדק תחבורתי"

תשכחו מכל מה שידעתם על רפורמת "דרך שווה" בתחב"צ

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים מירי רגב הודיעה הצהריים במשרד התחבורה בירושלים על שינויים בשיטת התשלומים לתחבורה הציבורית | השרה הציגה את רפורמת חדשה שתוריד את המחירים בדגש על צעירים, אזרחים ותיקים ותושבי הפריפריה

תשכחו מכל מה שידעתם על רפורמת "דרך שווה" בתחב"צ
תחבורה ציבורית צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, מירי רגב הציגה היום (שלישי) מתווה להורדת מחירי הנסיעה בתחבורה הציבורית בדגש על צעירים, אזרחים ותיקים ותושבי הפריפריה.

במשרד התחבורה הסבירו כי מהותה של הרפורמה היא מתן מענה לצרכים של ציבור נוסעים רחב, ובפרט קירוב הפריפריה למרכז, באמצעות עידוד אוכלוסיות רחבות לבצע נסיעותיהם בתחבורה הציבורית במקום ברכב הפרטי. 

מהפכת המחירים של השרה רגב כוללת מספר סעיפים עיקריים:

33% הנחה ברכישת ערך צבור ומנוי חופשי-חודשי לצעירים בגילאי 18-26: עד כה נהנו מהנחות רק ילדים ונוער עד גיל 18. על פי המתווה החדש יקבלו כל הצעירים שעדיין נמצאים בראשית דרכם הנחה משמעותית בנסיעה, במטרה לעודד אותם להעדיף את התחבורה הציבורית על פני רכב פרטי.

נסיעה חינם בכל אמצעי התחבורה הציבורית בישראל לאזרחים ותיקים: עד כה נהנו מנסיעה חינם רק גילאי 75 ומעלה, במתווה החדש תוענק הטבה זו לכל אזרח ותיק, נשים מגיל 62 וגברים מגיל 67, תוך הרחבת מעגל הזכאים במאות אלפי משתמשים.

נסיעה חינם בתחבורה הציבורית לחיילים משוחררים למשך שנה מיום שחרורם: ההטבה שניתנת כיום רק לחיילים במהלך שירותם, תורחב למשך שנה מיום השחרור, כאות הוקרה ותודה על התקופה שהשקיעו בשירות ארצם.

50% הנחה על מנוי "חופשי חודשי", לאנשים עם מוגבלויות וזכאי הביטוח הלאומי: מגזרים אלה, שנהנו עד כה מהנחה רק בעת רכישת ערך צבור, יהיו זכאים לשלם חצי מחיר גם בעת רכישת מנוי "חופשי-חודשי".

הוזלת חוזה חופשי חודשי משולב מעל 75 ק"מ: מדובר בחוזה חופשי חודשי המאפשר נסיעה בכל אמצעי התחבורה הציבורית עד מרחק של 225 ק"מ, שכיום מחירו עומד על 610 ₪, ובמסגרת הרפורמה יוזל מחירו ל-500 שקלים בלבד.

50% הנחה ברכישת ערך צבור וחופשי חודשי לתושבי הפריפריה הגאוגרפית: יישובים בפריפריה הגאוגרפית (הגדרת אזור פריפריאלי ברמה 1-5 על פי הלמ"ס) יקבלו 50% הנחה בעת טעינת כרטיס הרב-קו בערך צבור ובחופשי חודשי.

 50% הנחה ברכישת ערך צבור וחופשי חודשי לתושבי הפריפריה החברתית: יישובים בפריפריה החברתית (אשכולות סוציו-אקונומי 1-5 על פי הלמ"ס) יקבלו 50% הנחה בעת טעינת כרטיס הרב-קו בערך צבור ובחופשי חודשי. 

השרה רגב אמרה: "היום אנו מציגים את מהפכת המחירים בתחבורה הציבורית, שתבטיח שירות איכותי במחיר הוגן לכל תושבי ישראל. כמי שגדלה בפריפריה, אני מחויבת לפעול למען כל מי שמתגורר מחוץ למטרופולינים הגדולים. מהפכת המחירים שאני מובילה תספק תחבורה ציבורית במחיר שווה לכל נפש בכל היישובים הממוקמים פריפריה או באשכול סוציו-אקונומי נמוך, וללא כל העדפה למגזר כזה או אחר". 

עוד הוסיפה רגב כי "ציבור נוסף שייהנה ממחיר מופחת הם חיילים משוחררים וצעירים עד גיל 26, שהם המשתמשים העיקריים בתחבורה הציבורית ודור העתיד שלנו. גם לאזרחים ותיקים נרחיב את הטבת הנסיעה חינם כבר ביום צאתם לגמלאות, בלי צורך לחכות לגיל 75. מטרתנו היא הורדה משמעותית של יוקר המחיה באמצעות הוזלת סעיף התחבורה בסל הצריכה של המשפחה הישראלית, ועידוד השימוש בתחבורה הציבורית. אני מאמינה בכל ליבי ששני אלה הם יעדים לאומיים חוצי מגזרים ומחנות, ובכוונתי להיאבק על מימושה בהקדם", סיימה השרה רגב.

 

תחבורה ציבורית הנחות רב קו רפורמה בתחבורה הציבורית דרך שווה נוסעים משרד התחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד