כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
תכנן מתקפה בכלא

מנהיג קבוצת ניאו-נאצית מואשם בתכנון תקיפת תחנות חשמל

מנהיג של חבורת ניאו-נאצית מואשם יחד עם אשה נוספת בתכנון תקיפת תחנות חשמל "סביר להניח שזה היה עושה נזק לעיר הזו אם היינו מצליחים לעשות זאת בהצלחה", אמרה הנאשמת, כך לפי רישומי מבית המשפט. השניים צפויים לעונש מאסר ארוך

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: יוסי וייס, חברת החשמל

מנהיג ניאו-נאצי ששוחרר לאחרונה מהכלא נעצר שוב והואשם בתכנון מתקפה על רשת החשמל של מרילנד עם אישה שפגש בזמן שהיה כלוא.

ברנדון ראסל, 27, ושרה קלדניאל, 34, הופיעו בבית המשפט הפדרלי בבולטימור באשמת קשירת קשר להשמדת מתקן אנרגיה, והוא צפוי לעונש עד 20 שנות מאסר. "אם נוכל להגשים את מה שאני מקווה, זה יהיה אגדי", אמרה קלדניאל ב-29 בינואר, כך לפי מסמכי בית המשפט. היא דיברה עם סוכן סמוי פדרלי, שניהל שיחות דומות עם ראסל. עוד אמרה "סביר להניח שזה היה עושה נזק לעיר הזו אם היינו מצליחים לעשות זאת בהצלחה".

לטענת התובעים, תוכניתם הייתה לתקוף בירי חמש תחנות משנה המשרתות את אזור בולטימור. ההאשמות מגיעות לאחר התקפות דומות על רשת החשמל בצפון קרוליינה ואורגון שנותרו לא פתורות, המחלקה לביטחון פנים הזהירה לאחרונה כי ארה"ב נמצאת ב"סביבת איום מוגברת" וכי תשתית קריטית היא בין "יעדי האלימות הפוטנציאלית".

על פי בית המשפט, אחד הנאשמים תיאר כיצד הפיצוץ של התחנות סביב בולטימור יהרסו לחלוטין את כל העיר הזו אם נצליח לפגוע בכולן". ראסל, לשעבר חבר במשמר הלאומי של פלורידה, הוא המייסד של הקבוצה הניאו-נאצית Atomwaffen, שניסתה לבצע התקפות אלימות כדי לעורר מלחמת גזע בארצות הברית. מומחים אומרים שהקבוצה, למרות שהיא קטנה, מסוכנת בגלל השפעתה לשפוך דם.

התובעים אומרים שראסל המליץ ​​להתמקד בשנאים מכיוון שהם "מיוצרים בהתאמה אישית ויכול לקחת כמעט שנה להחלפתם". הוא גם אמר שהמתקפה תהיה יעילה ביותר לאחר סערת חורף, "כאשר רוב האנשים משתמשים בחשמל מקסימלי".

קלדניאל אמרה לסוכן הסמוי שהיא בדרך למות ממחלת כליות תוך כמה חודשים ורק רוצה "להשיג משהו שווה" קודם. היא אמרה שלראסל, בניגוד אליה, "יש הרבה מה להפסיד".

אנטישמיות בארה"ב עמודי חשמל ניאו נאצים בולטימור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד