ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024
הסופה 'ברברה'

אביו של בן ה-11 שנפגע מקריסת עץ: "מראה מזעזע - הוא לא ענה"

ענף של עץ קרס אמש על מלאכי שפירא בתל מונד. אביו שיחזר את רגעי החרדה: "ראיתי אותו מחוסר הכרה על הכביש, לא זז ומחרחר. חשבתי שאאבד אותו". תושבים ברחוב: "אנחנו תמיד חששנו"

אביו של בן ה-11 שנפגע מקריסת עץ: "מראה מזעזע - הוא לא ענה"
מהזירה בתל מונד צילום: תיעוד מבצעי איחוד הצלה

הסערה 'ברברה' נכנסה היום (שלישי) אל יומה השני ולצד גשמי הברכה, היא גרמה למספר נזקים ואפילו לכמה נפגעים. אחד מנפגעי הסערה הוא מלאכי שפירא בן ה-11, שנפצע אתמול באורח קשה כתוצאה מקריסת ענף של עץ אקליפטוס בתל מונד.

אביו של הילד, שמאי שפירא, תיאר בשיחה עם 'ווינט' את אשר התרחש: "זה היה מראה מזעזע, הבן הקטן היה איתי ואמרתי לו שיקרא למלאכי כדי שאתן לו שיעור. הבן יצא ולאחר דקה חזר נסער ואמר לי שמלאכי שוכב על הכביש מתחת לענף ולא זז. יצאתי מיד החוצה וראיתי אותו שוכב מתחת לענף גדול כשהוא מחוסר הכרה ומחרחר. צעקתי לו והוא לא ענה, מיד הזעקתי אמבולנס".

שמאי המשיך וסיפר: "הוא לא זז, הייתי מאוד מודאג. חששתי שאני הולך לאבד אותו. הילד בא ללמוד בבית מדרש וזה מה שקרה לו? היה גשם, סופה. לא היה קל לעבור את זה, מאוד קשה. העץ שקרס היה בגובה של עשרות מטרים. תושבים אמרו לי שהם התריעו על הסכנה שהעץ יקרוס. הם אמרו לי שהיה שם אגרונום וכרתו כמה ענפים. לא נעשה מספיק ועכשיו בגלל שלא טיפלו בעץ כמו שצריך הבן שלי במצב קשה. אני מבקש מכולם להתפלל בשביל הבן שלי, מלאכי בן רעות ושמאי".

אמבולנס של איחוד הצלה פינה את מלאכי כשהוא במצב קשה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה. לאחר שמצבו התייצב הוא הועבר לבית החולים שניידר בעיר, שם הוא מאושפז כשהוא מורדם ומונשם בטיפול נמרץ. "הילד סובל משברים ברגליים ובצלעות ויש לו חור בריאה", סיפר שמאי. "הוא קיבל מכה מאוד חזקה בחזה. המצב שלו עכשיו יציב והרופאים אומרים שהם חושבים שלא תהיה החמרה".
תושבים שמגוררים ברחוב בו נפל העץ סיפרו אתמול כי הם התריעו על הסכנה מהעץ וחששו שהוא יקרוס. "פנינו למועצה מספר פעמים. היו שם שלושה עצי אקליפטוס, שניים כרתו ואת העץ הזה לא. אגרונום הגיע והחליט לגזום ממנו כמה ענפים. אנחנו תמיד חששנו, וכעת כשהוא קרס אנחנו חוששים יותר. אם הוא קורס הוא פוגע בבתים ועלול לפגוע באנשים רבים ולגרום נזק רב לרכוש".
ממועצת תל מונד נמסר בתגובה: "לפני מספר שבועות, כחלק מהערכות המועצה לקראת החורף, נבדק עץ זה ועצי האקליפטוס הסמוכים לו על ידי אגרונום ואף בוצעו כריתות עצים מסוכנים. לעץ זה דולדלו הענפים בהתאם להנחיות האגרונום. בשל האירוע והסכנה שעוד ענף עלול להישבר מהרוחות, סגרו צוותי התפעול והחירום של המועצה את האזור ויגיע שוב האגרונום".
קריסת עץ מזג אוויר איחוד הצלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד