י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ירושלים: הקצאת קרקע לבית כנסת בגבעת המבתר

מ"מ ראש העיר יוסף דייטש: "אני מקווה ומאמין שהחלטת הוועדה בגבעת המבתר תשליך על שכונות נוספות כמו נווה יעקב וקריית יובל"

דייטש. צלם: קובי הר צבי
דייטש. צלם: קובי הר צבי

ועדת ההקצאות בעיריית ירושלים, אישרה אתמול (ד) הקצאת קרקע לקהילת האברכים בשכונת גבעת המבתר. זאת, בתום חודשים רבים של מאמץ מרוכז שהשקיעו יו"ר ועדת ההקצאות יוחנן וייצמן עם מ"מ ראש העיר יוסף דייטש ויו"ר סיעת יהדות התורה העירונית יעקב הלפרין.

כידוע, שכונת גבעת המבתר אוכלסה בשנים האחרונות במשפחות צעירות, כשבמהלך השנים ביוזמת עסקני הקהילה שכרו וילה בשכונה אשר שימשה אותם לבית כנסת השוקק חיים במניינים רבים ובשיעורי תורה בכל יום.

לפני כחצי שנה, נאלצו האברכים לפנות את המבנה, ולא עלה בידם לאתר מקום תפילה אחר. בצר להם, נאלצו ליטול יוזמה והציבו קרוואן על גבי שטח המיועד למבנה ציבור בשכונת רמת אשכול. משנודע הדבר לעיריית ירושלים, הופנתה לאברכים דרישה לפנות את הקרוואן לאלתר משום שהוצב במקום שלא כדין מבלי שיינתנו האישורים המתאימים. הגדילה העירייה לעשות ואף שלחה פקחים מטעמה שאיימו כי אם לא יפונה הקרוואן, אזי העירייה תפנה אותו בצו הריסה.

האברכים ונציגי בית הכנסת שנועצו עם נציגי סיעת יהדות התורה בעירייה, ובברכת גדולי ישראל, פינו את הקרוואן ביוזמתם. זאת, לאחר שהושגה הסכמה והתחייבות של מנכ"ל העירייה ליו"ר ועדות ההקצאות יוחנן וייצמן, כי העירייה תפעל בהליך מזורז ומהיר ככל האפשר כדי להכשיר מקום למבנה קבע עבור בית הכנסת.

מאז פעלו נציגי אגודת ישראל בעירייה, יו"ר הסיעה יעקב הלפרין יחד עם מ"מ ראש העיר יוסף דייטש, יו"ר ועדת ההוצאות יוחנן וייצמן וחבר ועדת ההקצאות מיכל הלברשטאם, לזרז את הליך ההקצאה והכשרת מקום לטובת הקמתו של מבנה קבע. כאמור, אתמול אישרה ועדת ההקצאות פה אחד את הקצאת השטח שברחוב פארן ברמת אשכול לטובת בית הכנסת.

יו"ר הוועדה יוחנן וייצמן אמר בדיון: "אין ספק שהוכחנו ועמדנו בהתחייבות למצוא שטח למבנה קבע, ומדובר באחד מהשטחים בעיר בהם נעשה הליך מזורז ביותר ובתוך חודשים ספורים הצלחנו לעמוד במשימה וההקצאה אושרה".

מ"מ ראש העיר יוסף דייטש אשר היה לאוזן ולפה לקהילת האברכים לאורך כל התקופה אמר בדיון כי זהו יום בשורה לתושבי גבעת המבתר בכלל וקהילת האברכים בפרט, אשר חבריה ממתינים שנים רבות לשטח עבור מבנה קבע ראוי. "אני מקווה ומאמין שהחלטת הוועדה בגבעת המבתר תשליך על שכונות צעירות חדשות בהן ממתינות קהילות של אברכים בני תורה להקצאת שטח עבור הקמת בית כנסת, כדוגמת הקהילות המתגוררת בשכונות נווה יעקב וקריית יובל", הוסיף דייטש.

יו"ר סיעת יהדות התורה יעקב הלפרין וחבר וועדת ההקצאות מיכל האלברשטם הודו לאחר הדיון למנכ"ל העירייה עו"ד אמנון מרחב, על הירתמותו ופעילותו להקצאת השטח ודבקותו במשימה מהיום בו הוחלט כי יש לאתר שטח ולהקצותו בהליך מזורז.
דייטש אברכים קרקע גבעת המבתר רחוב פארן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד