כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
חילוץ תחת קור נוראי

מניין ההרוגים ברעידת האדמה בטורקיה וסוריה עבר את ה-6,000

נשיא טורקיה ארדואן הכריז על מצב חירום למשך 3 חודשים ב-10 אזורים שנפגעו קשה ברעידת האדמה האדירה. בנאום שנשא היום אמר כי יותר מ-53,000 אנשי חיפוש והצלה נמצאים באזור רעידת האדמה וכי לפחות 8,000 בני אדם חולצו מההריסות עד כה | מנין ההרוגים והפצועים מזנק

מניין ההרוגים ברעידת האדמה בטורקיה וסוריה עבר את ה-6,000
חילוץ לכודים בסוריה צילום: White Helmets

יותר מ-6000 בני אדם מתו לאחר שרעידת אדמה בעוצמה 7.8 פגעה בדרום טורקיה ובסוריה השכנה. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הכריז על מצב חירום למשך שלושה חודשים ב-10 אזורים שנפגעו, המחלצים ממשיכים לחפור בקור הנורא בין הריסות הבניינים שקרסו בחיפוש אחר ניצולים. רעידת האדמה האדירה, מהגדולות שפקדו את האזור המורגל ברעידות עוד מהמאה הקודמת, המצב מעורר חשש ממשבר הומניטרי חדש באזור של מצוקה כלכלית.

טורקיה דיווחה על 3,549 הרוגים ו-21,103 פצועים נכון לשעה 18:00 שעון ישראל. בחלקים שבשליטת הממשלה בסוריה נהרגו 812 בני אדם ו-1,449 נפצעו, כך לפי התקשורת הממלכתית מהדיווח האחרון. מתנדבי "הקסדות הלבנות" המחלצים בצפון-מערב סוריה שבשליטת המורדים דיווחו על לפחות 810 הרוגים ו-2,200 פצועים.

מצבם של תושבי צפון מערב סוריה, נוראי, התושבים זקוקים לסיוע הומניטרי ללא קשר לרעידת האדמה בגלל מלחמת האזרחים שעדיין משתוללת שם מדי פעם. בנוסף רבים מתוך כמעט 3.5 מיליון הפליטים הסורים בטורקיה חיים באזורים שנהרסו ברעידת האדמה.

סוכנות התרבות של האו"ם מודאגת מכמה אתרי מורשת עולמית שניזוקו ברעידת האדמה. אונסק"ו מסרה כי היא "מודאגת במיוחד" מהמצודה בעיר חלב בסוריה, שם דווח על נזק משמעותי. "המגדל המערבי של חומת העיר העתיקה קרס וכמה מבנים נחלשו", כך אמרה מנכ"לית הארגון, אודרי אזולאי.

מספר מבנים במבצר ובגנים בעיר דיארבקיר הטורקית קרסו אף הם, לדברי אזולאי. האתר, שהוכר כאתר מורשת עולמית ב-2015, היה "מרכז חשוב בתקופות הרומית, הסאסאנית, הביזנטית, האסלאמית והעות'מאנית", הוסיפה.

אחרי שאתמול הכריז על שבעה ימי אבל לאומי בעקבות האסון, נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן הכריז כאמור על מצב חירום למשך שלושה חודשים ב-10 אזורים שנפגעו קשה ברעידת האדמה האדירה. בנאום שנשא היום הוא אמר כי יותר מ-53,000 אנשי חיפוש והצלה נמצאים באזור רעידת האדמה וכי לפחות 8,000 בני אדם חולצו מההריסות עד כה. הוא גם אמר כי 5,000 עובדי בריאות נשלחו לחלקים בדרום טורקיה וכי עשרות מדינות הציעו לסייע בפעולות החילוץ.

ארדואן הוסיף ואמר: "אנחנו עומדים פנים אל פנים עם אחד האסונות הגדולים אי פעם באזור שלנו", אמר מארדואן במהלך נאום בטלוויזיה מהבירה אנקרה. לפחות 150,000 בני אדם בטורקיה נותרו ללא קורת גג בעקבות רעידת האדמה ורעידות המשנה שלה, שגרמו להתמוטטות של כ-6,000 בניינים, אמר פקיד בפדרציה הבינלאומית של הצלב האדום לתקשורת בז'נבה.

הסוכנות הלאומית לניהול חירום של טורקיה, AFAD, מסרה שהיא פרסה יותר מ-25,000 מאנשיה ב-10 מחוזות כחלק ממאמץ החיפוש וההצלה. הסוכנות גם מסרה כי 360 כלי רכב ו-3,361 מכונות כבדות, כולל 629 מנופים לפינוי הריסות, נשלחו לאזור.

כ-15 בתי חולים בטורקיה נפגעו ב-10 מחוזות שנפגעו קשות מרעידת האדמה ורעידות המשנה, כך אמרה נציגת ארגון הבריאות העולמי בטורקיה, בפגישה של ההנהלה של הארגון בז'נבה.

רעידת אדמה בטורקיה רעידות אדמה הרוגים ופצועים סוריה מבצע חילוץ לכודים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד