כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

חמאס מאיים: "מלחמת התשה נגד ישראל"

חאלד משעל, מקשיח עמדות ומצהיר: "לא נוותר על נמל ימי ושדה תעופה" • מסתמן: אימוץ נוסחת "שקט תמורת שקט"

חאלד משעל. צילום: אפלאש90
חאלד משעל. צילום: אפלאש90

החמאס ממשיך לאיים: גורם בכיר בארגון אומר הערב (מוצ"ש) כי אם ישראל לא תיכנע לדרישות הארגון היא צפויה למלחמת התשה ארוכה.

כך גם החמאס מקשיח את עמדותיו וראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הבהיר היום בראיון לרשת החדשות הקטארית "אל-ג'זירה" כי לא יוותר על דרישתו לנמל ושדה תעופה: "אנחנו רוצים שכל המעברים ייפתחו, אנחנו רוצים גם שיהיה נמל משלנו, שדה תעופה משלנו והדרישה המרכזית היא לסיים את הכיבוש ואת מפעל ההתנחלויות.

"אנחנו רוצים שתושבינו בעזה ירגישו שהם לא תחת מצור ויכולים לחיות חיים נורמליים. על הקהילה הבינלאומית לשפוט את ישראל על פשעיה. לישראל יש עוצמה צבאית חזקה פי מיליון משלנו. הם הרגו ילדים ונשים, ואילו אנחנו הרגנו חיילים שפלשו לעזה. זה ההבדל בערכים בינינו לבינם. אנחנו רוצים להגן על אזרחינו ולא להשתמש בדמם של התושבים כדי לנהל מו"מ. אאבל ישראל מורחת זמן ומתעלמת מהן".

בשל האיומים גורם בכיר בקבינט העריך כי קיים סיכוי שהמו"מ יתפוצץ וישראל שוקלת אפשרות חלופית של סיום המבצע ב"הסדרה חד-צדדית", שבמסגרתה תעניק ישראל לפלסטינים הקלות במעברים ובתחום הדיג ללא הסכם ולפי העקרון של 'שקט תמורת שקט'. המשלחת הישראלית צפויה לשוב מחר לקהיר להמשך השיחות.

כך גם בכיר חמאס נוסף, איסמעיל רדואן הודיע כי החמאס מסרב לדחות את הדיון בנושא הנמל ושדה התעופה, שעל פי ההצעה המצרית יעלו לדיון מחדש רק חודש לאחר חתימת ההסכם.

תוך כך, הנשיא הפלסטיני אבו מאזן אמר הערב: "אנחנו דבקים בתפקידה של מצרים ואין שום יוזמה פרט ליוזמה המצרית. מצרים היא לא מתווכת אלא צד במשא ומתן ואין אף אחד שיבוא במקומה. מה שמעניין אותנו הוא עצירת הלחימה, הדם וההרס".

תת-שר הרווחה ברצועת עזה, עומר א-דרבי הודיע כי קטאר החליטה להעניק אלף דולר לכל מי שביתו נהרס במהלך המבצע.
טרור עזה ישראל חמאס פלשתין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד