ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
המביט לארץ ותרעד

רעידת אדמה הורגשה ביישובים החרדיים; מודיעין עילית, גבעת זאב וטלזסטון

רעידת אדמה בעוצמה של 3.5 ובעומק של 10 קילומטרים מתחת לפני האדמה התרחשה באזור ים המלח. תושבים דיווחו על רעידות שהורגשו בין היתר בערים י-ם, ת"א, כפר סבא, וחיפה וכן בכמה יישובים חרדיים | אזרח תיאר: "ישבתי מול הטלוויזיה ופתאום הרגשתי את המנורה זזה"

מגדלי עזריאלי בת"א. אילוסטרציה
מגדלי עזריאלי בת"א. אילוסטרציה צילום: תומר נויברג, פלאש 90

אזרחים דיווחיו הערב סמוך לשעה 23:15 על רעידת אדמה שחוו בכמה אזורים במדינת ישראל. תוך דקות הגורמים הרשמיים אישרו את התרחשותה.

המכון הגיאולוגי במשרד האנרגיה דיווח, כי בשעה 23:14 לפי שעון ישראל, התרחשה רעידת אדמה במגניטודה 3.5, במרחק של 15 ק"מ דרומית מזרחית לאריאל.

פיקוד העורף אישר גם הוא כי "רעידת אדמה התרחשה הלילה, 7.2.2023, בשעה 23:14 לפי שעון ישראל במגניטודה 3.5, 15 קילומטר דרומית מזרחית לאריאל. לא הופעלה התרעה לרעידת אדמה, מכיוון שלא מדובר ברעידה שמסכנת את תושבי ישראל".

תושבים דיווחו על רעידות שהורגשו בין היתר בערים ירושלים, תל אביב, כפר סבא, חיפה, כולל ביישובים החרדיים מודיעין עילית, גבעת זאב וטלזסטון.

ראש העיר אריאל אלי שבירו סיפר לאתר ynet כי הרגיש את רעידת האדמה ותיאר: "מצד אחד הרגשתי חוסר נוחות ומאידך שליטה מסוימת. הוצאתי מיד הודעה לתושבים עם הנחיות פיקוד העורף באתר העירוני. מנהלי הרשות, כולל יחידת הסער שלנו, נמצאים בכוננות על כל מקרה. אני בקשר עם פיקוד העורף ומקווה שלא תהיה רעידה נוספת".

דויד עמיאל, תושב צפת תיאר ל'הארץ': "ישבתי מול הטלוויזיה ופתאום הרגשתי את המנורה זזה, הייתה לי תחושה של סחרחורת. השכן שלי יצא מחוץ לביתו מחשש שמשהו יקרוס עליו".

הרעידה מגיעה בהמשך לרעידות אדמה בטורקיה ובסוריה שם נהרגו כ-7500 איש ונפצעו עשרות אלפים. מאז לפי הדיווחים במדינה הורגשו עשרות רעידות משנה בעוצמות חלשות יותר.

רעידת אדמה מודיעין עילית חרדים רעידת אדמה בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד