ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
הסורים כמעט ללא סיוע

מירוץ נגד הזמן והקור: לפחות 8,000 הרוגים בטורקיה ובסוריה

מירוץ נגד הזמן והקור להציל לכודים בטורקיה ובסוריה. צוותי חירום פועלים בתנאים קפואים כדי לחלץ אלפי ניצולים שעדיין נותר סיכוי לחלצם בעודם בחיים. נציגי טורקיה לאו"ם אמרו כי המדינה קיבלה הבטחות תמיכה מיותר מ-70 מדינות ו-14 ארגוני סיוע בינלאומיים בעקבות האסון

 מירוץ נגד הזמן והקור: לפחות 8,000 הרוגים בטורקיה ובסוריה
חילוץ לכודים בסוריה צילום: White Helmets

הזמן אוזל כאשר אלפי אנשי הצלה מכל העולם פועלים בקור נורא נגד השעון להרים פסולת בניין בתנאים קפואים בחיפוש אחר ניצולים, יומיים לאחר שרעידת אדמה הביאה למותם של עד כה, לפחות 8000 בני אדם בטורקיה ובסוריה כולל רבבות פצועים. "ככל שאנשים נמצאים מאוחר יותר מתחת להריסות, כך הסיכויים להישרדות הולכים וקטנים", אמר ד"ר ג'רלד רוקנשאב, מנהל חירום אזורי של ארגון הבריאות העולמי.

נציגי טורקיה לאו"ם אמרו כי המדינה קיבלה הבטחות תמיכה מיותר מ-70 מדינות ו-14 ארגוני סיוע בינלאומיים. אבל שגריר סוריה באו"ם, בסאם סבאח, אמר שרק קומץ מדינות - כולל רוסיה ואיראן - הציעו למדינתו עזרה, הוא האשים כי זה קורה בגלל סנקציות של ארה"ב ואירופה נגד ממשלתו של הנשיא בשאר אל-אסד.

האו"ם הפציר בקהילה הבינלאומית "להניח בצד את הפוליטיקה" ולהתמקד במתן סיוע נחוץ לנשים, גברים וילדים שחייהם נהרסו. נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, יבקר היום באזור רעידת האדמה, כך דיווח בטורקיה. ארדואן אמר שהוא יסייר באזור ויפגוש את משפחתו של יאקופ טאס, חבר פרלמנט ממפלגת הצדק והפיתוח השלטת של ארדואן, שגופתו נשלפה מהריסות הבניין באדייאמן יחד עם אלה של כ-20 איש קרובי משפחה.

ה'וושינגטון פוסט' מדווח, כי גולשים ברשתות דיווחו על ציפורים שעפו בצורה לא יציבה מעל מבנים מושלגים. כלבים יללו בקול רם, ולאחר מכן, אירעה רעידת האדמה. גולשים ברשתות החברתיות טענו שבעלי חיים התנהגו בצורה מוזרה רגע לפני רעידת האדמה האדירה בעוצמה 7.8 ורעידות משנה משמעותיות. ה'וושינגטון פוסט' דיווח כי העיתון לא הצליח לאמת שבעלי חיים זיהו את רעדת האדמה.

 

 

 

רעידת אדמה בטורקיה סוריה הרוגים ופצועים רעידות אדמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד