כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
האמריקאים חוששים

לסין יש יותר משגרי טילים מארה"ב

בעוד ארה"ב מובילה בטילים וראשי נפץ בין-יבשתיים, ההישגים של סין בתחום המשגרים מעוררים חשש בארה"ב, ומלבים את הדיון בקונגרס איך צריך לנהוג. לארה"ב יש יותר טילים יבשתיים בטווח ביניבשתי ויותר ראשי נפץ גרעיניים

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה הרוסי

צבא ארה"ב הודיע ​​לקונגרס כי לסין יש כעת יותר משגרי טילים בין-יבשתיים לטווחים ארוכים מאשר לארה"ב, דבר שמעורר וויכוח כיצד על ארה"ב להגיב להתגברות הגרעינית של בייג'ינג .

"מספר משגרי ה-ICBM הקבועים והניידים היבשתיים בסין עולה על מספר משגרי ה-ICBM בארה"ב", כתב מפקד הפיקוד האסטרטגי של ארה"ב, המפקח על כוחות גרעיניים, לוועדות השירותים המזוינים של הסנאט והבית בינואר 26.

ההודעה מגיעה כאשר ארה"ב עומדת בפני האתגר הגדול להרתיע את הכוחות הגרעיניים המשמעותיים של רוסיה וכן את הארסנל הגרעיני ההולך וגדל של סין. מחוקקים אמריקאים מעורבים בוויכוח הולך וגובר על הדרך הטובה ביותר להתמודד עם בייג'ין, כולל תגובת הפנטגון לבלון המעקב הסיני שחצה לאחרונה את ארה"ב וריחף מעל מונטנה, שם פרוס חלק מארסנל ה-ICBM של הצבא האמריקאי.

רבים מהמשגרים היבשתיים של סין עדיין מורכבים מממגורות ריקות, על פי גורמים אמריקאים ומומחים מחוץ לממשלה, כך דווח ה'וול סטריט ג'ורנל'. הפיקוד האסטרטגי גם הודיע ​​לקונגרס כי לארה"ב יש יותר טילים יבשתיים בטווח ביניבשתי ויותר ראשי נפץ גרעיניים מורכבים על הטילים האלה, מאשר לסין.

הודעות הפיקוד הצבאי אינן כוללות צוללות ומפציצים ארוכי טווח, שבהם יש לארה"ב יתרון מובהק, אומרים גורמים אמריקאים. מחוקקים רפובליקנים, לעומת זאת, ציינו את המשגרים כעדות על השאיפות של סין ודוחקים בארה"ב להרחיב את הכוחות הגרעיניים שלה.

"סין מתקרבת במהירות לשוויון עם ארצות הברית", אמר חבר הקונגרס מייק רוג'רס , הרפובליקני מאלבמה שנמצt בועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים. "אנחנו לא יכולים לתת לזה לקרות. הזמן עבורנו להתאים את הכוח שלנו ולהגביר את היכולות לעמוד באיום הזה הוא עכשיו".

סין ארה''ב משגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד