כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
משבר דיפלומטי

שר ההגנה הסיני סירב לדבר עם אוסטין לאחר הפלת הבלון

שר ההגנה של סין דחה את הבקשה לדבר עם שר ההגנה לויד אוסטין לאחר שארה"ב הפילה בלון ריגול סיני ביום שבת. חברי שתי המפלגות בארה"ב קראו לפעולה תוקפנית נגד סין

שר ההגנה הסיני סירב לדבר עם אוסטין לאחר הפלת הבלון
בלון ענק צילום: Pixabay

שר ההגנה הסיני סירב לדבר עם לויד אוסטין לאחר הפלת הבלון, אתר 'פוליטיקו' מדווח כי שר ההגנה של סין דחה את הבקשה לדבר עם שר ההגנה לויד אוסטין, כך אמר גורם בפנטגון. על פי הדיווח, משרד ההגנה האמריקני הגיש את הבקשה לשיחת טלפון מאובטחת בין אוסטין לשר ההגנה הסיני ווי פנג'ה מייד לאחר שמטוס F-22 הפיל את הבלון הסיני שריגל כשהוא מרחף מול חופי דרום קרוליינה.

"הקווים בין הצבאות שלנו חשובים במיוחד ברגעים כאלה. לרוע המזל, השר הסיני דחה את בקשתנו", אמר דובר הפנטגון פט ריידר בהצהרה. "המחויבות שלנו לקווי תקשורת פתוחים תימשך". הצבא הפיל את הבלון  ביום שבת האחרון לאחר שריחף במשך שבוע במעבר בין קנדה לארה"ב

סין, טענה כי ספינת האוויר היא בלון מזג אוויר שנסחף, איימה בהשלכות להפלתה, חברי שתי המפלגות בארה"ב קראו לפעולה תוקפנית נגד סין.

הנשיא ג'ו ביידן אמר בשבוע שעבר שהוא רצה להפיל את הבלון כבר ביום רביעי שעבר, אך מנהיגי הפנטגון המליצו להמתין עד שהוא יגיע מעל המים כדי להבטיח שאיש על הקרקע לא ייפגע מהפסולת.

 

 

 

ארה''ב סין לויד אוסטין משרד ההגנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד