כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תקיפות אנטישמיות כנגד חרדים בניו יורק

רק שבוע חלף מהרצח של הרב ראסקין במיאמי, וארה"ב לא נרגעת: תקיפות אנטישמיות בשבת בשכונות החרדיות בניו יורק

שוטרים בניו יורק, צילום: שאטר סטוק
שוטרים בניו יורק, צילום: שאטר סטוק

שבוע חלף מאז רציחתו של הרב ראסקין בשבת בשכונה יהודית במייאמי ביץ, ושוב תקיפות על רקע אנטישמי בשכונת בורו-פארק, השכונה החרדית הגדולה ביותר בניו יורק.

המקרה אירע בליל שבת האחרון בשדרת פורט המילטון, ורחוב 42 , קבוצה של ארבעה אברכים טיילה ברחוב המאוכלס רובו ביהודים חרדיים, כאשר הם מצאו את עצמם לפתע מכותרים בשמונה צעירים ממוצא היספאני, שהחלו לצעוק לעברם קריאות אנטישמיות על רקע המלחמה בעזה.

האלימות המילולית הפכה עד מהרה לאלימות פיזית שבמהלכה נפצעו הארבעה, אחד מהם הובהל לבית חולים. שכנים ששמעו את הצעקות הזעיקו את המשטרה, מתנדב של ארגון השומרים והצלה המתגורר ברחוב, הגיע למקום אך הצעירים הצליחו להימלט בחסות החשיכה.

חברי הצלה הגישו עזרה ראשונה לפצועים, חברי השומרים ניסו לדלוק אחר הצעירים אך העלו חרס בידם. לדברי ארגון השומרים, המשטרה הגיעה למקום כעבור זמן רב, למרות שידעה כי במקום ישנם פצועים.

במוצאי שבת הגישו האברכים תלונה במשטרה. עסקנים בכירים בקהילה דרשו מהמשטרה למצוא את התוקפים ולהענישם. בינתיים בודק ארגון השומרים אם במקום האירוע או בסמוך אליו הותקנו מצלמות אבטחה שתיעדו את האירוע.

שעה קלה קדם לכן הותקפה קבוצת יהודים חרדים בעת שיצאו מתפילת ערבית של ליל שבת. קבוצה של מתפללים יצאה מליל שבת מבית המדרש של חסידות טלסק כאשר שני צעירים רכובים על אופניים יידו אבנים וחפצים על קבוצת היהודים תוך שהם משמיעים קריאות גנאי נגד היהודים.

במיאמי ביץ שבפלורידה התאספו בשבת האחרונה עשרות יהודים חרדיים, במקום בו נרצח לפני שבוע ר' יוסף יצחק ראסקין בעת שהיה בדרכו לתפילת שחרית. משטרת מיאמי שחוקרת את הרצח מסרבת לראות את הרצח כרצח על רקע לאומני זאת למרות עדותו של שכן ששמע את הקריאות האנטישמיות שהשמיעו הרוצחים.

במטרה להרגיע את הרוחות קיימה משטרת מיאמי ביום שישי מסיבת עיתונאים בה אמרה כי יש בידה קצה חוט וכי לכדה את בעל הרכב שנראה במצלמות האבטחה בעת הרצח ובקרוב תמצא את הרוצח ותעמוד על סיבות הרצח.
בורו פארק פלטבוש מיאמי ביץ אנטישמיות צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד