ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
המומחים מסבירים

האם רעידת האדמה הלילה בישראל קשורה לטורקיה

"אי אפשר לשלול קשר לרעידת האדמה בטורקיה, אבל מהרבה בחינות אנחנו מתייחסים לרעידה הזו כרעידה עצמאית". כך אומר הבוקר פרופ' זהר גבירצמן, מנהל המכון הגיאולוגי על רעידת האדמה השלישית שחווינו הלילה בישראל 

האם רעידת האדמה הלילה בישראל קשורה לטורקיה
אילוסטרציה צילום: pixabay

רעידת האדמה שפקדה הלילה בשעה 23:14 את ישראל בעוצמה 3.5 זו הפעם השלישית השבוע הכניסה לפאניקה וחרדות לא מעט ישראלים שלא הצליחו להירדם החוששים מפני הבאות.

הד"ר רן נוף, סיסמולוג מהמכון הגיאולוגי, מרגיע הבוקר ומסביר בראיון לגלי צה"ל כי "רעידת האדמה שהתרחשה אתמול בלילה בעוצמה 3.5 נחשבת חלשה, זה לא מתקרב למה שראינו בטורקיה. האזור שלנו פעיל, כל הזמן יש רעידות - רובן לא מורגשות".

הוא התייחס לעודה כי רעידת האדמה הורגשה בעיקר באזור העיר אריאל ואמר: "האיזון בין הלוחות קצת משתנה, לא תמיד זה מלווה ברעידות אדמה במקום אחר. לא ראינו רעידות אדמה בכל מקום וקשה מאוד לקשור את זה באופן ישיר לטורקיה".

גם פרופ' זהר גבירצמן, מנהל המכון הגיאולוגי התראיין הבוקר ברדיו 103fm ואמר כי "אי אפשר לשלול קשר לרעידת האדמה בטורקיה, אבל מהרבה בחינות אנחנו מתייחסים לרעידה הזו כרעידה עצמאית. יש אולי קשר עקיף".

לדבריו, "כל הנושא של תחזית הוא קשה, לכן אנחנו תמיד אומרים - אנחנו לא מסתמכים על תחזית, אנחנו מסתמכים על כך שצריך לבנות בצורה טובה וראויה עם תכנון מושכל ואז אם הרעידה תבוא מחר או עוד 20 שנה, נהיה מוכנים".

רעידת אדמה רעידת אדמה בטורקיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד